Stil zonder jou

Hé pap….. vandaag ben je vier weken dood. Ik denk nog steeds dat je zo wel zult bellen, hoewel ik natuurlijk heus wel beter weet. Robert dacht al dat hij je zag lopen, met je rode jas aan.

Ik zou je wel willen zeggen dat mama zich zo kranig staande houdt, ondanks de grote leegte in haar leven. Ze heeft lieve mensen om zich heen. Dat helpt. Uiteindelijk zijn verdriet en pijn ontzettend eenzaam en daar moet ze echt alleen haar weg in vinden.

Ik had je willen zeggen dat we een andere auto hebben gekocht, een echte serieuze grote-mensen-auto, een zilvergrijze met achterdeuren, maar dat we nog geen afscheid hebben kunnen nemen van onze vijftien jaar oude verkleurde rode Toyota Starlet.

Isis had haar rapport aan je willen laten zien. Ze had je willen laten zien hoe goed het gaat op school, hoe ze soms worstelt met rekenen en ze had natuurlijk gehoopt dat je je portemonnee zou trekken (maar wees gerust, dat heeft oma al gedaan).

Ik had je willen laten zien dat Isis vandaag getrakteerd heeft op school op Cookiemonster cupcakes, dat ze voor een keukenkluns als ik best aardig gelukt zijn, alhoewel de cookiemonsters hier en daar een beetje op Angry Birds lijken.


Facetime is stilgevallen, papa…
Het is stil zonder jou

Zo stil,
Hoewel ik je nog iedere dag mis,
En waar je nu ook zijn mag,
Echt het is,
Me helder,
Dat stilte nu jouw vriend geworden is.

Bron: Zo stil– Bløf-2012

 

 

 

11 Reacties op “Stil zonder jou

  1. Ik geloof het meteen Desiree, dat het zo stil zonder je pa is.

    Je hebt het mooi verwoordt

    Vooral nu tijdens de feestdagen voel je het extra sterk

    Bedankt voor al je mails en veel sterkte nog voor de komende tijd.

    groetjes, Ria van Son Meuwissen.

  2. Achh, wat straalt dit liefde en gemis uit.
    Heel veel sterkte
    Dees en alle die je lief zijn😘😘

  3. Dear Dee
    We hope very much you can have the best Christmas you can have. I know how long it will take to get used to your dad not being with you but the memories will carry you through. Your daughter Isis made very good Cookie monsters. You are all very much in our thoughts this Christmas. With love Sue and John Secker

  4. Aandoenljik mooi Desiree, met veel ;liefs voor je moeder. Theo en Jeanny.

  5. Aandoenljik mooi Desiree. Met veel liefs voor je moeder..
    Theo en Jeanny.

  6. *ontroerd* *brok-in-de-keel* *natte-ogen*
    Sterkte deze dagen, Dees. Deze gevoelens zijn er bij elke bijzondere periode in het jaar. Soms komt het intenser binnen dan anders. Gemis en alle herinneringen zoeken een balans. Zijn er ook om te koesteren….

  7. Oh Dees wat mooi!!! Dit is toch wat we willen achterlaten voor onze kinderen? Zo gemist worden! Dan heb je het heel goed gedaan in het leven. Daar heb jij nu niks aan! Jij zit met een leegte. Heel veel sterkte lieve Dees. ❤

  8. Lieve Desiree,
    Ik begrijp het helemaal. Dat je constant denkt ‘dit wil ik aan mijn vader vertellen of dat wil ik hem laten zien’. Waarschijnlijk zul je die momenten altijd blijven houden. Zeker omdat jullie zo’n fijne band hadden met elkaar.
    De kerstdagen maken het er niet gemakkelijker op om met de leegte, die is ontstaan, om te gaan. Daarom wens ik jou en ook Tiny, Hilde en Hugo heel veel sterkte! Hopelijk vinden jullie veel steun bij elkaar.
    Liefs, Jeanne.

  9. Dag Desiree
    Hartelijke dank voor je e-mail. Door al je e-mails zijn we deelgenoot geweest van alle lief en leed en zo heb je alles een plaats kunnen geven. De wijze waarop je dat alles verwoord hebt is heel bijzonder. We wensen jullie allen ondanks alle pijn en verdriet goede feestdagen toe. Vooral een goed nieuw jaar, waarin je kunt putten uit de bron van je vader. Hartelijke groeten van Antoon en Tiny

  10. Je kunt het gewoon niet bevatten dat Wil al 4 weken dood is.
    Wat gaat de tijd toch snel !
    Lijkt wel sneller als toen hij nog leefde.
    Vreemd dat jullie nu de eerste keer zonder hem Kerstmis en Oud-op-Nieuw gaan vieren.
    Dat is erg pijnlijk.
    Hij is niet meer lijfelijk aanwezig; gevoelsmatig wel.
    Voor altijd in jullie hoofd en hart !
    Ik wens jullie samen een vredig Kerstfeest en een rustig Nieuwjaar.

    Liefs van Paula.

Geef een reactie

