ET go home

Inmiddels is één van de twee (ons bekende) oncologen geweest. Hij durfde mijn vader niet naar huis te sturen zonder beslissing van de longartsen. Kort daarna kwam een longarts om te zeggen dat ze vanavond een CT scan willen maken. Ze denken aan een schimmelinfectie in de keel of in de longen of een klein bloedpropje ergens in een longvat. Dat willen ze uitsluiten. Fijn om concreet te horen waar ze aan denken. Mijn moeder had tegen de oncoloog gezegd dat het zo jammer is dat mijn vader nu in het ziekenhuis zoveel in bed ligt. Daarop zei de oncoloog dat mijn vader helemaal niet in bed hoeft te blijven liggen, dat hij ook aan tafel kan gaan zitten of aan de wandel kan gaan. Dat was ook goed om te horen. We hebben vanaf vrijdag steeds gezegd dat we vooral bang waren dat de conditie van mijn vader slechter zou worden van steeds in bed liggen. Je zit in zo’n ziekenhuis toch vaak te wachten, op artsen, verpleegkundigen, mensen van de apotheek en noem het maar op. Nu is afgesproken dat mijn ouders een mobiel nummer achterlaten, gewoon rond kunnen gaan lopen en dat ze gebeld worden als iemand ze wil spreken. Mijn vader is inmiddels ook ontkoppeld van de zuurstof. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

De tuin van mijn ouders is prachtig en de aardbeien zijn rijp. ET go home….

ET

Update van 20.19: Er zijn geen bijzonderheden aangetroffen. Ze kunnen de klachten niet verklaren. Ze mogen naar huis. Mijn moeder is er helemaal gaar van. Wat zullen ze lekker slapen vannacht, eindelijk weer samen !

5 Reacties op “ET go home

  1. Eindelijk weer wat positievere geluiden. Gelukkig!

  2. Oost West Thiis Best ! Super ! He he, wat een goed bericht.
    En nu weer aansterken ( samen ) en ….smullen van het fruit uit eigen tuin !

  3. Het zou mooi zijn als je vader op vaderdag weer in zijn eigen vertrouwde omgeving kan zijn. Ik zal ervoor duimen.
    Liefs, Jeanne.

  4. So happy that they will be home together

  5. Ik zie nu pas de tekst onder het plaatje. Super fijn, dat Wil zelfs voor vaderdag alweer thuis is. Nu kunnenTiny en Wil lekker genieten van het weer samen zijn in hun vertrouwde omgeving
    Liefs, Jeanne.

Geef een reactie

