Blog Zieken zijn geen gezonden met een ziekte

Sinds een half jaar schrijf ik blogs vanuit patiëntenperspectief voor Medisch contact dat behalve een weekblad ook een website biedt waarop artsen met elkaar en met andere werkers in en rond de gezondheidszorg van gedachten kunnen wisselen. Deze blog schreef ik over hoe ingewikkeld het is om in het oerwoud van regelingen de juiste hulp te kunnen vinden. Op Twitter is er zeer veel gereageerd. Veel mensen herkennen de problemen. Hopelijk verandert het iets.

Ik heb inmiddels ook gehoord dat deze blog geplaatst gaat worden in de papieren versie van Medisch contact. Daar ben ik heel blij mee.
Zelfredzaamheid c

3 Reacties op “Blog Zieken zijn geen gezonden met een ziekte

  1. Hallo Desiree,

    Naar aanleiding van jouw blog in het medisch contact zou ik graag even met jou willen mailen. Wil jij mij een mailtje doen op het achtergelaten emailadres?

    Dank!

    Corianna

  2. Ik heb ook in zo’n situatie gezeten, Desiree.
    Niemand durft het echter aan en ook niemand kan de hulp bieden aan Wil zoals je moeder het doet en kan : dag en nacht, week in week uit, enz. Het komt nog te weinig voor. De meeste zieken leven niet zo lang door met zo’n ziekte. Daarom zijn er geen voorzieningen en opvangmogelijkheden voor de mantelzorger .
    Voor haar wordt de last zo zwaar dat ze er zelf ook ziek van wordt .Het lijkt wel of de mantelzorger een twee-eenheid wordt met de zieke.
    Er zou een delegatie mantelzorgers in de regering moeten komen, dan is er een kans op begrip en daadwerkelijke hulp in de toekomst voor zulke gevallen ?

Geef een reactie

