Gouden dag met een zwarte rand- #JeSuisCharlie

Ondanks dat alle tekenen in de richting van ‘stabiele ziekte’ wezen, was mijn vader toch enigszins gespannen voor de scan van vandaag. Die spanning bleek niet nodig. De plaatjes van de hersenen van mijn vader lieten wederom een stabiel beeld zien. Zoals elke keer, een kleine slag om de arm omdat de radiologen de plaatjes altijd nog eens moeten beoordelen, maar wij gaan uit van Goed nieuws. Een hartstikke goed begin van 2015. Een gouden dag.

Wat mijn vader nu het meeste hindert, is de pijn in zijn heup. De injectie in zijn heup heeft drie weken voor pijnvermindering gezorgd, waardoor hij gemakkelijker kon lopen. De afgelopen week nam de pijn weer toe. Morgen krijgt hij weer een injectie. De dexamethason, die hij krijgt tegen het vocht in zijn hersenen, heeft als ongewenst neveneffect dat de spierkracht afneemt, wat de klachten enigszins verklaart. Gelukkig mag hij de dexa verder af gaan bouwen.

Het goede nieuws van mijn vader, waar we héél blij mee zijn, staat voor mij in schril contrast met de laffe moord door moslimextremisten vandaag op de redactieleden van Charlie Hebdo, het satarische Franse weekblad. De vermoorde mannen, vast ook vaders, komen nooit meer thuis. Omdat ik jaren in Frankrijk gewoond heb (en daar onder andere in 1995 de jacht op terrorist Kelkal meegemaakt heb) raakt het me extra. Uit solidariteit plaats ik alle spotprenten over deze moord die ik heb kunnen vinden.

Opdat vrije meningsuiting altijd moge overwinnen.

CharlieHebdo9CharlieHebdo49CharlieHebdo50CharlieHebdo51CharlieHebdo52CharlieHebdo53CharlieHebdo54CharlieHebdo1CharlieHebdo50CharlieHebdo30CharlieHebdo24CharlieHebdo29CharlieHebdo39CharlieHebdo38CharlieHebdo37CharlieHebdo36CharlieHebdo41CharlieHebdo42CharlieHebdo43CharlieHebdo44CharlieHebdo35CharlieHebdo26CharlieHebdo45CharlieHebdo10CharlieHebdo28CharlieHebdo23 CharlieHebdo31CharlieHebdo40 CharlieHebdo32 CharlieHebdo33CharlieHebdo27CharlieHebdo21  CharlieHebdo19 CharlieHebdo14 CharlieHebdo25CharlieHebdo15 CharlieHebdo16 CharlieHebdo34CharlieHebdo17 CharlieHebdo18 CharlieHebdo13  CharlieHebdo8 CharlieHebdo7 CharlieHebdo6 CharlieHebdo5 CharlieHebdo4 CharlieHebdo3 CharlieHebdo2CharlieHebdo46CharlieHebdo47CharlieHebdo55CharlieHebdo56CharlieHebdo57CharlieHebdo58CharlieHebdo59CharlieHebdo60CharlieHebdo61CharlieHebdo62CharlieHebdo63CharlieHebdo64CharlieHebdo65CharlieHebdo66CharlieHebdo67CharlieHebdo68CharlieHebdo69CharlieHebdo70CharlieHebdo71CharlieHebdo72CharlieHebdo73CharlieHebdo74CharlieHebdo75CharlieHebdo76CharlieHebdo77CharlieHebdo78CharlieHebdo79CharlieHebdo81CharlieHebdo82

12 Reacties op “Gouden dag met een zwarte rand- #JeSuisCharlie

  1. Mijn man heeft het niet overleefd, hij overleed op 28 december jl.

  2. 1 Heureux pour votre père, vous et tout votre famille.
    2 Dessin ° 17 et belle.

    Agisses comme barbares.

  3. Wat zijn cartoons soms toch veelzeggend! Mooi overzicht!

  4. Heel mooi nieuws dat de uitslag van de scan positief is. Geweldig maar het andere nieuws uit Parijs is verschrikkelijk .

  5. Wil en Tiny Disiree en je andere kinderen ,op de eerste plaats de beste wensen voor 2015

    Dat is nu wel op zijn plaats naar zo een mooie uitslag weer.

    Wat fijn voor jullie allemaal .

    Wil geniet straks weer van je fiets , samen met Tiny.

    Wat fijn dat ze je boven nog niet willen.

    Wat Frankrijk betreft dat is verschrikkelijk.

    Komt steeds dichterbij .

    Lieve groetjes, Ria van Son Meuwissen

  6. Super fijn, dat het zo goed gaat met Wil.
    Inderdaad verschrikkelijk wat er allemaal gebeurd is in Parijs.
    Liefs, Jeanne.

  7. Bedankt voor het opnemen van 2 cartoons van Meneer D.

    De twee cartoons zijn ook te vinden op:
    Terrorist Charlie Hebdo: “I killed in the *** of Allah” http://talendblog.wordpress.com/2015/01/08/je-suis-charlie/
    Godslasterend http://talendblog.wordpress.com/2015/01/08/godslasterend/

    Meneer D heeft n.a.v. Charlie Hebdo ook nog twee andere cartoons gepubliceerd:
    Mohammed-cartoon? https://talendblog.wordpress.com/2015/01/08/mohammed-cartoon/
    Charlie Hebdo: The Response http://talendblog.wordpress.com/2015/01/10/charlie-hebdo-the-response/

    En uiteraard veel sterkte gewenst.

    Meneer D

  8. Ik heb hie r laatst mijn email ingevuld en ik krijg nu steeds waarschuwing emailtjes dat mijn email gehackt wordt vraag me af wat er aan de hand is hopelijk snelle reactie mvg nadia

    • Beste Nadia, ik heb geen idee. Ik schrijf alleen maar blogs oa over mijn vader. Daar gebruik ik WordPress voor. Als u een probleem heeft, heeft dat vast met WordPress te maken. Het kan zomaar dat u gehackt bent. Helaas kan ik u verder niet helpen. Ik heb er geen verstand van en ik heb er ook niks mee te maken. Succes !

Geef een reactie

