Surprise surprise

Toen mijn ouders in mei met Rina en René naar Tunesië gingen, hadden ze op de terugreis vertraging. Rina zorgde dat de financiële tegemoetkoming daarvoor werd uitgekeerd en zo hadden ze opnieuw budget om op vakantie te gaan. Zonder te weten hoe de toekomst eruit zou zien, werd de volgende reis, ditmaal naar Mallorca, gepland. Oktober leek in mei nog heel ver weg. De in augustus afgesproken scan werd over de vakantie heen getild om te voorkomen dat ze eventueel met slecht nieuws op reis moesten.

Ze gingen lekker naar Mallorca en hadden er een heerlijke tijd met mooi weer en warm zeewater. Onderstaande foto’s kreeg ik per mail. Ik was verbaasd mijn moeder in een rolstoel te zien. Voor zover ik wist was mijn vader degene met een ziekte en niet mijn moeder, maar……. mijn moeder in de rolstoel bleek vooral te fungeren als contragewicht, zodat mijn vader een stevige rollator had. Hij heeft last van zijn heup. Dat heeft niks met zijn hersentumor te maken. Misschien wel met een slijmbeursontsteking, slijtage van de heup of het kan toch een effect zijn van de behandeling met dexamethason.

Pa en ma mallorca4Pa en ma mallorca1Pa en ma mallorca2

Maandag landden mijn ouders op Schiphol en gisteren gingen ze voor de geplande scan naar Utrecht. De afspraak met de neuro-oncoloog kon helaas niet op dezelfde dag plaatsvinden. Die afspraak was vandaag.

En nu komt het….. De situatie is nog steeds stabiel. Het heeft er alle schijn van dat de verkleuringen op de scan een reactie zijn op de bestralingen van vorig jaar. Er is niks bijgegroeid. Wat een fantastisch resultaat he? Wat een verrassing. Vorig jaar dachten we dat hij Kerst 2013 wellicht niet zou halen, maar nu lijkt het erop alsof ie Kerst 2014 gaat halen. Wie weet wordt hij in mei 2015 ook nog wel 71. We hebben goede hoop.

Mijn vader slaapt nog steeds best veel en is moeilijk te activeren én hij heeft erg veel last van zijn heup. Dat zijn twee zaken waarvan we hopen dat die de komende tijd zullen verbeteren. Hiervoor is een plannetje gemaakt. Medicatie wordt aangepast en er is een röntgenfoto gemaakt.

Surprise surprise
Couldn’t find it in your eyes
But I’m sure it’s written all over my face

Surprise surprise
Never something I could hide
When I see we’ve made it through another day
Then I say
hooohoo hooohooo hooohooo
To you

Bron: ‘Sunrise’- Norah Jones

8 Reacties op “Surprise surprise

  1. Lieve allemaal,
    Wat een ongelooflijk goed nieuws en wat fijn, dat Tiny en Wil weer van een fijne vakantie hebben kunnen genieten.
    Liefs, Jeanne.

  2. Wat geweldig nieuws is dat.

    Wil ze willen je daarboven nog niet.

    Geniet maar van het leven hier .

    Je hebt heerlijk genoten , heb ik gehoord van ons Rina in Marjorca

    Dat nemen ze je alweer niet meer af.

    Geniet van elke dag , maar dat doe jij wel

    Groetjes Ria van Son Meuwissen

  3. Wat ontzettend goed nieuws alweer.
    Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht.
    Wil geniet zo heerlijk van elke dag opnieuw dat ik denk dat zijn lichaam hierdoor gezondheidsvitamientjes aanmaakt die hem gezond houden!
    Ik zei hem een paar maanden geleden op de Bridgeclub dat hij, wie weet allemaal nog, zal overleven !
    En de pijnlijke heup is hopelijk een slijmbeursontsteking die met een injektie weer te verhelpen is.
    Blijf genieten van alles en iedereen om je heen Wil, dan zet je er in 2015 weer een streepje bij !

    Liefs van Paula

  4. Zo blij voor jullie.
    De verrassingen en wonderen zijn de wereld nog niet uit en ook dat is goed om “mee te maken”.

    Je ziet ze genieten op de foto’s 🙂

  5. Ben blij om te hoen dat het na omstandigheden goed gaat. En dat is wel een hele opluchting voor jullie allemaal. Nou we gaan zien wat de toekomst gaat brengen. Succes.

  6. Mag ik vragen welke pijnmedicatie hij krijgt voor de heup, ik zit nl. in soortgelijke situatie. Nieuwe heup is op dit moment niet handig, maar de pijn maakt bewegen eigenlijk onmogelijk. H.G.

    • op dit moment gebruikt hij arcoxia 90 gr., maar dat helpt niet(meer)
      Tiny

      • willy nicolai

        Dank voor de reactie. Ik ben allergisch voor arcoxia, jammer genoeg. Mijn huisarta wil me helpen met morfinepleisters, maar zover ben ik nog niet. Ik heb uitgezaaide borstkanker en dus veel last van de bijwerkingen na chemo en antihormoontherapie. Mijn lichaam wordt kapotgemaakt, zo voelt het. U bent actief bezig mbt borstkanker, mooi! Veel succes!

Geef een reactie

