Van het pad af

Mijn ouders hebben heerlijke vakantiedagen gehad. Nu ze thuis zijn, zijn de dagen gevuld met bridge-afspraken en natuurlijk fietsen. Vorige week had mijn vader ineens minder controle over zijn linkerhand. Mijn moeder belde voor de zekerheid even met Utrecht en het advies was om de hele lage dosering dexa niet verder af te bouwen maar juist iets op te hogen.

Een paar dagen later ging mijn vader even wandelen in de moestuin. Mijn moeder dacht dat hij nog achter de computer zat, maar toen ze even buiten was, hoorde ze in de verte gekerm. Daar lag mijn vader, languit op zijn rug. Hij was van het pad af gegaan en was zijn evenwicht verloren op de oneffen grond. Het was maar goed dat mijn moeder even naar buiten ging en hem hoorde. Gelukkig was er bezoek met een paar sterke mannen die mijn vader overeind hielpen.

Mijn vader heeft wat moeite met zijn evenwicht. Hij heeft van Rina een rollator gekregen. De rem is gerepareerd en met instructies is de rollator goed ingesteld. Ik heb hem nog niet gezien. Volgens mijn vader kan hij er op zitten en bij navraag blijkt er ook een mandje op te zitten. Ja ja.

Woensdag is er weer een scan. Dat is spannend. Dan tillen we zwaarder aan symptomen. Dan menen we in een onwillige hand en evenwichtsproblemen een voorteken te zien dat er tumoractiviteit is. We houden rekening met slecht nieuws en kunnen haast niet geloven dat het weer stabiel zal zijn. We hopen het wel natuurlijk. We hopen het heel erg zelfs.

Ondertussen mag mijn vader dus niet meer alleen naar de groenten in de tuin. Mijn moeder is bang dat hij dan helemaal van het pad af raakt. Toen mijn vader me dat vertelde, moest hij er hartelijk om lachen.

6 Reacties op “Van het pad af

  1. Ik zal met jullie mee duimen dat alles stabiel is X

  2. Je verhaal is weer mooi verteld, de inhoud toch minder

  3. Hallo Wil.
    Ik zie je lachen: “van het rechte pad afgedwaald”
    Geweldig, de humor die je hebt!
    Wel te snappen dat Tiny erg bezorgd is.
    Erg fijn de empathie die je ervaart van je behandelend geneesheer.
    En laten we hopen dat , mocht er slecht nieuws komen, wat aan te doen is.
    Je bent in het UMC Utrecht op het beste adres !

  4. De humor ligt op straat meneer Sonneberg. 😉 Heerlijk jullie gevoel voor humor!!

    Maar oefffff wat een spanning weer! ((( ❤ )))

  5. Dat woensdag een heel spannende dag wordt, zal iedereen begrijpen. We leven met jullie mee en hopen van harte op goede berichten. Wil en zijn optimisme kennende, zal er heel veel nodig zijn om hem (op z’n Brabants) van ’t padje af te krijgen!!! Veel sterkte toegewenst en veel groeten, Jaap en Jetty.

  6. Wij hopen met jullie mee! Tot gauw voor een gezellige zondag.

Geef een reactie

