Rimpels

Het gehalte bloedplaatjes wordt hoger en de wandelingen worden langer. De dosering dexamethason wordt lager en de spraakzaamheid wordt groter. Doordat de dexamethason afgebouwd wordt, verdwijnt het typische halvemaansgezicht en zien we weer een beetje mijn vader’s karakteristieke kop met rimpels. We zijn blij met die rimpels.

Helemaal rimpelloos verliepen de afgelopen weken niet. Vorige week zondag had mijn vader ineens ontzettend dikke enkels. Mijn moeder belde met Utrecht, maar behalve in beweging blijven en het in de gaten houden konden ze niks doen. Maandag werd het nog erger en belde mijn moeder weer. Vanuit Utrecht belden ze de huisarts, die in de loop van de dag langs zou komen. Nog geen vijf minuten later was hij er. Kijk, zo’n huisarts geeft vertrouwen. Omdat mijn ouders hem vóór mijn vader’s ziekte helemaal niet kenden, is dat wel belangrijk. Weten dat je een huisarts hebt op wie je kunt rekenen. De huisarts constateerde echter niks verontrustends. In beweging blijven was het advies.

Wandelen, bridgen, mensen opzoeken en bezoek ontvangen. De Raad van Elf van de Carnavalsvereniging bracht hem, heel attent, een bezoek. De foto-albums kwamen op tafel en we zagen mijn piepjonge vader en moeder, die ooit in het dorp de Carnavalsvereniging mee opgericht hadden.

Afgelopen dinsdag moest mijn vader weer bloedprikken. Eén been was dun geworden, maar het andere been was, behalve dik, nu ook warm en rood. Mijn moeder vertrouwde het niet en vroeg de huisarts erbij. Die stuurde hem door naar het ziekenhuis. Op de Spoedeisende hulp werd in het bovenbeen van mijn vader trombose vastgesteld. Wat een geluk dat mijn moeder zo alert is. Dat had wel eens naar af kunnen lopen. Nu is het been ingezwachteld en zet mijn moeder elke dag injecties bloedverdunners. Pijn heeft mijn vader gelukkig niet.

Zijn ogen stralen weer een beetje. Gelukkig en dankbaar voor alles. De zon schijnt. De lente is begonnen. Mijn vader kan niet wachten om zijn stretcher in de zon te zetten en lekker te genieten van de warmte.

Een rimpel meer of minder kan ons niet deren.

10 Reacties op “Rimpels

  1. Lieve familie Hairwassers,
    Wat goed te horen dat het toch weer wat beter gaat. Wil heeft nu gewoon pech met zijn been en chapeau voor Tiny dat zij zo alert is. Wat een lieve en zorgzame vrouw.
    Wij blijven jullie volgen en duimen dat het weer gauw beter gaat.

    Heel veel groeten van Yvonne en Robbert

  2. Fijn dat jullie samen nog aan de wandel kunnen en een geluk Wil,dat je zo een goed oppassende en alerte vrouw hebt.
    Tot ziens aan de bridgetafel!

    groet Maria

  3. Fijn deze update. Doe je je ouders mijn groeten?

  4. Geniet van de warme zonnestralen. Fijn weekend toegewenst.

  5. Lieve allemaal,
    Wat fijn, datTiny zo adequaat heeft gehandeld. Dat heeft waarschijnlijk een heleboel narigheid voorkomen. En nu maar lekker gaan genieten van dit bijzonder aangename weer.
    Warme groetjes, Jeanne.

  6. We zijn, met jullie, heel gelukkig met deze positieve geluiden. Leve de lente!

  7. Geniet samen van het heerlijke weer.

  8. Karl en ik denken vaak aan jullie. Wat een klein beetje zonnig nieuws! Jullie weten altijd het mooie te koesteren. Liefs van Karl en Trudy Tax

  9. Tja,
    Zwachtels en/ of een steunkous is nu een must.
    ik weet ff niks anders te zeggen dan: BETERSCHAP !

  10. Dag Wil en Tiny
    Wat fijn voor Wil dat je zulke goede warme mantelzorgers hebt. We blijven door Desiree uitstekend op de hoogte van het wel en wee. We wensen jullie allen veel sterkte. Hartelijke groeten van Antoon en Tiny

Geef een reactie

