The first cut is the deepest

Het was al weer even geleden dat mijn ouders bij ons waren, maar onze druif moest nog gesnoeid worden en aangezien mijn vader dat altijd deed, was dat een mooie gelegenheid om weer eens bij ons te komen.

Daar zat hij dan in onze keuken. Nog bezig met zijn chemokuur en nergens last van. Er zat weer leven in zijn ogen. 7 maanden na diagnose. Wonderbaarlijk opgeknapt sinds begin januari. Hij keek er triomfantelijk bij. Het was tegen de voorspellingen en het voelde alsof hij vooralsnog de dood te slim af was. ‘Dat is dankzij jullie, jullie hebben mijn leven gered.’, zei hij. Dat was een samenloop van omstandigheden, maar onze kritische vragen en zoektocht naar meer informatie had er wel toe geleid dat we naar een ander ziekenhuis gingen, waar hij wel geopereerd kon worden. Nog 3,5 maand en dan is hij jarig. Het lijkt zomaar ineens haalbaar.

Ik dacht aan de eerste week, de week van de diagnose. Die vrijdagochtend had hij door de telefoon nog tegen me gezegd dat hij dacht dat hij een hersentumor had. Het klonk onwezenlijk maar bleek wel echt waar.

Die eerste week was vreselijk. Complete chaos. De hele wereld ondersteboven. Ik weet nog dat ik tegen mijn moeder zei: ‘Zo erg als de eerste week wordt het nooit meer. Hou je daar aan vast.’ Zo was het na mijn diagnose kanker gegaan en ik had het bij zoveel anderen gezien. Zo ging het ook bij mijn ouders. Na het verpletterende nieuws kwam er een nieuwe balans, een nieuw en ander leven met nieuwe ups en downs. Anders maar niet minder waardevol.

The first cut is the deepest
Baby I know the first cut is the deepest

Uit het lied ‘The first cut is the deepest’ geschreven door Cat Stevens, maar zoveel leuker uitgevoerd door Rod Stewart

7 Reacties op “The first cut is the deepest

  1. Lieve familie,

    Ik wens dat deze nieuwe balans nog heel lang mag voortduren en dan met zoveel mogelijk ‘ups’

    Een warme groet van Jeanne.

  2. Tine van Ommen-Douwes

    \”het was zo donker om me heen, dat ik overaL LICHTPUNTJES ZAG”

  3. Beste Wil, Tini en kinderen.

    Desiree, wat heb je dat weer zorgvuldig en ” to the point ” beschreven, echt heel erg mooi zoals je kunt verwoorden hoe de laatste zeven maanden verlopen zijn voor je ouders en ook voor jullie als kinderen . Ik hoop van harte dat Wil in mei zijn verjaardag kan/mag vieren, want het zou werkelijk een ware overwinning zijn.

    Lieve mensen heel, heel veel geluk en liefde samen.
    Hartelijke groetjes van Yvonne uit BE.xxx

  4. Beste Wil, Tini en kinderen.
    Desiree wat heb je weer zorgvuldig en ” to the point” beschreven hoe de afgelopen 7 manden voor jullie als gezin zijn verlopen. Het is werkelijk heel mooi en bewonderingswaardig zoals alles verloopt. Ik hoop van harte dat Wil in mei zijn verjaardag kan/mag vieren. Het zou werkelijk een ware overwinning zijn.

    Heel veel geluk en kracht samen als Hairwassers gezin.

    Liefs van Yvonne uit BE

  5. Wil, je ziekte heeft de duistere Poolnacht doorstaan en is nu op weg naar de Middernachtzon !
    Groetjes, Paula

  6. Lieve Tiny, Wil en familie,
    Wat fijn om weer eens zoveel positiefs te horen! Het zou toch geweldig zijn, als dit nog een tijd zou kunnen voortduren. Dan voelt elke dag als een vreugdevolle verjaardag!! Veel groeten van Jaap en Jetty.

  7. Hoi désirée en ome wil en tante tiny,

    Fijn te horen dat tussen de moeilijke momenten en verdriet door er positive momenten blijven . Bewondering heb ik hoe jullie hier mee omgaan als gezin en ieder het op zijn eigen manier het laat verwerken en en ook zo in zijn waarde te laten. Chapeau …. Liefs yolenthe

Geef een reactie

