Dexa speedy

Gisterenochtend belde ik mijn moeder: “Mam, hoe gaat het aan het front?” Mijn moeder zei: “Geweldig, het gaat echt super.” “2 milligram dexa krijgt ie nu, he?” vroeg ik aan mijn moeder. “Oeh” zei ze “Ik heb hem 2 keer 2 milligram gegeven. Ik dacht dat ze dat gezegd hadden…” We wisten het allebei niet meer. Ach, wat maakt het uit. Na al die dagen slapen was het wel weer eens gezellig dat mijn vader zo actief was. Hij was niet meer misselijk, at weer met genoegen en hij had weer allerlei plannen. Dexamethason, goed spul is dat. Mijn vader was weer uit zichzelf zijn moestuin in gelopen en hij had aan zijn beeld gewerkt.

Mijn vader maakt een beeld. Hij liet het vorige week aan de kleinkinderen zien. “Wat denken jullie dat het is?” Isis riep: “Een broek…..” en ze raadde nog verder: “Een kont…..” Robert en ik moesten lachen. Ze had het mis. Mijn vaders beeld symboliseert twee schouders. Hij maakt het beeld als hommage aan mijn moeder, zijn grote liefde, op wie hij altijd kan leunen. Zo lief. Voor later, om iets tastbaars achter te laten.

Vandaag vierde mijn nichtje Lisa haar 8e verjaardag. Mijn broer en zijn zoon en mijn ouders waren er ook. Mijn vader praatte honderduit. Een beetje speedy. Sterk spul die dexa. Misschien is 2 keer 2 milligram wel een beetje té. Nou, als mijn moeder dat drukke gedoe zat is, kan ze altijd nog de pillen stoppen zodat ie weer eens een dagje slaapt. Vooralsnog prijzen we ons gelukkig dat mijn vader zich zoveel beter voelt. Dan is de chemo plus bestraling een stuk beter vol te houden.

Go daddy go !!

Geef een reactie

