Leraar in hart, nieren en brein

We hadden vorige week niet kunnen bedenken wat we nu weten. Een luikje in de schedel. Een tumor zo groot als een mandarijn verwijderen uit de hersenen. Dan verwacht je toch dat de patiënt daar wel een flinke tijd van de wap van zal zijn.

Niks is minder waar. Behalve het borduurwerk net boven mijn vader’s oor merkten we vandaag weinig verschil met vorige week. Sterker nog, we vonden hem alerter. Dat probleem met de linkerkant is aanwezig, maar… al terugkijkend kan ik zeggen dat dat afgelopen weken ook al zo was.

Vanochtend had mijn moeder mijn vader’s haar gewassen en hem netjes gekamd. Alleen het dunne reepje waar de wond zit, is kaalgeschoren. De zwelling die woensdag goed zichtbaar was, is nu zo goed als verdwenen.

Toen mijn vader Isis ging vertellen over het oude Egypte, wist ik het zeker: Mijn vader is gewoon weer mijn vader, een leraar in hart en nieren en dus ook in het brein.

Afbeelding

Afbeelding

Een Reactie op “Leraar in hart, nieren en brein

  1. Ik lees af en toe een willekeur stukje uit je blog. Als ik zo je moeder zie, is de gelijkenis enorm.

Geef een reactie

