Verslag van de operatie

Mijn vader ging pas laat naar de operatiekamer. ’s Morgens waren mijn moeder, zus en ik bij hem. We hebben nog even gelachen om het oranje operatiehemd dat hij aan had en daaronder zijn adamskostuum, waardoor hij er uit zag als een Bhagwanudist.  Hij heeft zelfs nog even geslapen voordat hij opgehaald werd. We hebben hem weggebracht tot aan de klapdeuren. Het afscheid was emotioneel.

Mijn moeder, zus en ik zijn naar De Veldkeuken in Bunnik gegaan, waar we lekker geluncht hebben en geproeft van de héérlijke taartjes. Je moet toch iets om de tijd te doden. Daarna zijn we bij Hilde in de tuin gaan zitten.

Om 17.00 vonden we het wel erg lang duren en heeft mijn moeder naar de afdeling gebeld. Daar bleek dat hij pas veel later naar de operatiekamer was gegaan en dat het nog zeker een uur, anderhalf uur zou duren. Omdat het er naar uit zag dat we pas laat naar de Intensive care konden, ben ik naar huis gegaan. Ondertussen kwam Hugo met de trein aan in Bunnik.

Rond 19.00 hoorden we dat de operatie afgelopen was. De neurochirurge zei dat ze erg haar best heeft moeten doen om geen bloeding te laten ontstaan en dat ze nog niet wist of de motoriek helemaal goed was. Het klonk in mijn oren niet heel geruststellend.

Om 20.00 belde Hugo dat ze mijn vader gezien hadden, dat hij bij bewustzijn was en helder, dat hij hoofdpijn had (wat me niet heel vreemd overkomt). Gelukkig kreeg hij daarvoor voldoende pijnstilling.

We hopen dat deze operatie ruimte geeft in de hersenen zodat de andere tumoren een beetje ruimte hebben en er geen functies onder druk komen. Hij mag pas over een maand beginnen met bestraling en chemotherapie. Daarmee hopen we dat de tumoren nog een beetje te remmen zijn. We weten niet of dat tegen die tijd haalbaar is.

Maar… alles op zijn tijd… de operatie is achter de rug en het herstel kan beginnen.

Bedankt voor alle lieve berichtjes, mailtjes, sms-jes en telefoontjes, ook namens mijn ouders, broer en zus !! Het helpt écht !!

Een Reactie op “Verslag van de operatie

  1. Bedankt voor t duidelijke verslag,zover zijn we gelukkig nu.Wat een opluchting dat dit goed gegaan is op naar herstel .Allemaal lieve gr Rene en Rina.

Geef een reactie

