Echt slecht

Vandaag is mijn vader opgenomen in het UMC Utrecht. Er moest nog een ‘navigatie-MRI’ gemaakt worden en die zou laten zien hoe de huidige toestand is in vergelijking met de vorige MRI van 5 weken geleden.

Het resultaat is slecht, echt slecht. De ene grote tumor is nóg verder gegroeid en er zijn op talloze andere plekken nieuwe tumortjes ontstaan. Zonder opereren is het een kwestie van weken voordat hij in coma raakt. Met opereren kan dat enkele maanden extra geven. De neurochirurge zegt dat hij na de operatie binnen een week weer functioneert op het huidige niveau en dat het dus de moeite van de ingreep waard is. Het wordt geen wakkere hersenoperatie, want dat heeft geen zin. Ze gaat alleen de grote tumor aanpakken omdat dat wat extra ruimte zal geven. Na een maand kan er eventueel gestart worden met chemo en/of bestraling.

Natuurlijk hadden we stiekem hoop dat we nog echt extra tijd zouden krijgen. Maanden? Jaren misschien? Die hoop is vervlogen.

Was het anders geweest als we meteen in dit ziekenhuis waren geweest? Misschien maar ons dat afvragen heeft geen zin. We hebben met zijn allen genoten van de weken vakantie en dat neemt niemand ons meer af.

Zou het leven nog een positieve verrassing voor ons in petto hebben? Ik hoop het maar… tegen beter weten in…

 

6 Reacties op “Echt slecht

  1. Ik hoop het Dees.
    Toen wij begin 2000 voor bestraling in het ziekenhuis waren zaten we daar tegelijk met een man die ook een hersentumor had. Hij grapte over zijn dartboard dat hij op zijn koppie had. Jaren later herkende ik hem maar net zonder dartbord. Maar hij zag er goed uit. Ik hoop voor nog zo lang mogelijke quality time voor je vader. En voor jullie natuurlijk ook. Sterkte.

  2. Wat een trieste ontwikkeling….. Wat zou je nog heel graag met je vader willen? en wat hij met jou? Veel sterkte.. harte groet, Irèn

    • Gelukkig zijn we daar meteen na de diagnose 5,5 week geleden al aan begonnen. Er staat bij mij niks meer op mijn verlanglijst. Ik wil hem alleen nog niet kwijt….. maar bovenal hoop ik dat hem lijden bespaard blijft…..

  3. Sprakeloos bij dit dramatische bericht. Sterkte allemaal. de Veertjes

  4. Lieve allemaal hier hebben we geen woorden voor,wat een vreselijk bericht.Heel veel sterkte allemaal,liefs van ons,Rene en Rina.

Geef een reactie

