Case of Dees’ father

‘Papa heeft een hersentumor’, zei mijn moeder aan de telefoon en daarmee begon een nieuwe episode Serieuze Shit.

Dat was op 28 juni, een vrijdag, aan het einde van de middag. In de week daaraan voorafgaand had mijn vader in toenemende mate hoofdpijn gekregen en ook in toenemende mate rare coördinatieproblemen. De zondag ervoor had hij onze laurierhaag gesnoeid. Hij was voortvarend te werk gegaan, maar snoeide eerst door het snoer en vervolgens een groot gat in de haag. Ik was niet blij. In de dagen erop kreeg hij moeite met kaarten uitdelen bij het bridgen en op dinsdag had hij tuinstoelen gekocht en kon niet bedacht krijgen hoe hij ze in de auto moest zetten.

Toen mijn vader daarover vertelde aan mijn moeder, gingen bij haar de bellen rinkelen. Dit was niet goed. Ze zijn er meteen mee naar de huisarts gegaan. Bloed geprikt, maar dat zag er goed uit. Ondertussen werden de problemen erger en hij werd naar de neuroloog doorgestuurd.

Vrijdag 28 juni met spoed een MRI: Een hersentumor dus. Mijn vader van 69, topfit, die pas nog 140 kilometer fietste, blijkt een groot gezwel in zijn hoofd te hebben.

K-zooi.

(met permissie van mijn vader ga ik over hem bloggen)

Een Reactie op “Case of Dees’ father

  1. Wat ontzettend heftig! Voor jou, je vader maar ook voor je moeder. Ik leef met je mee x

Geef een reactie

