Gezinsuitbreiding ofwel Hoe Mr Rioolrat in ons leven kwam

Mag ik jullie voorstellen aan onze nieuwe pleegzoon, Mr Rioolrat?

Rioolrat

Vorige week liepen Robert, Isis en ik door ons stadje en zagen we een héél smerig knuffelbeest liggen. Isis wilde hem natuurlijk meteen redden en hield een heel betoog waarom dit smerige mormel mee naar huis moest. Robert en ik weigerden, deze smerige zwerver wilden we niet hebben.

Isis haalde alles uit de kast om ons te overtuigen, maar we waren onvermurwbaar. Uiteindelijk zei ze: “Oké, ik laat hem liggen, maar als ik volgende week naar turnen ga en hij ligt er nog, neem ik hem mee” waarop ze dit vreselijk vieze ding achter een regenpijp klemde. Robert en ik dachten dat het allemaal zo’n vaart niet zou lopen.

Maarja, gisteren gingen we dus naar turnen en wie zat daar nog steeds achter de regenpijp? Precies, mijnheer Rioolrat.

Ik ben gezwicht en heb hem meegenomen. Ik heb hem ingewreven met zelfgemaakt (met tip van Iduna) wasmiddel, groene zeep, savon de Marseille, ossengalzeep en vervolgens in de wasmachine gedaan.

Vieze rioolrat bleek een roze rioolrat. Zijn vieze jasje bleek een stofjasje met nog precies één vlekje.

Om te aarden, heeft Rioolratje vannacht in de armen van Isis geslapen. We weten niet of dit gevolgen zal hebben voor zijn verdere identificatieproces. Rioolratje is immers een rioolrat en nog wel roze, wat zou kunnen wijzen op homosexualiteit of een ernstige hang naar roze borstkanker glamour.

Inmiddels is Bureau Rioolrat Zorg erbij betrokken en houdt toezicht op het welzijn van Rioolrat. Ze hebben geconcludeerd dat wij het best mogelijke pleeggezin zijn dat ze op dit moment konden vinden.

(enne…. we weten ook dat Mr Rioolrat voorheen door het leven ging als Ab Normaal, wat een heel vunzig konijn blijkt te zijn- ahum)

2 Reacties op “Gezinsuitbreiding ofwel Hoe Mr Rioolrat in ons leven kwam

  1. Weet je zeker dat je hem kan vertrouwen? Je haalt nogal wat in huis…. bovendien leg je hem in bed bij je dochter!! Dees pas op. Het zal niet de eerste keer zijn dat er misbruik van je goedheid gemaakt wordt!

  2. Hahahahaha! Ab Normaal in de armen van je dochter…. Als iemand jou dit 15 jaar geleden verteld had…..

Geef een reactie

