Wanneer neem je afscheid van jouw vriend de moordenaar?

Je leerde hem kennen omdat ie bevriend was met jouw vrienden. Echt leuk vond je hem niet, maar hij was er altijd en zo sloop ie jouw leven in.

Nu is ie er altijd. Waar jij bent, is hij. Hij maakt je ziek en dat weet je. De kans is groot dat ie je doodmaakt en ook dat weet je. Toch wil je iedereen doen geloven dat deze moordenaar zoveel goede kanten heeft, dat ie je vriend is en dat jullie vriendschap een vrije keuze is.

Wat is vriendschap waard als het je dood wordt? Hoe vrij ben je om te kiezen? Of heb je simpelweg niet genoeg lef om hem voor eeuwig de deur te wijzen? Zit ie zo diep onder je huid dat je geen afscheid van hem dúrft te nemen?

Hoeveel dagen ga je nog uitstellen voordat je hem eruit dondert en voor jezelf kiest? Je bent het waard te blijven leven en dat gaat beter zonder hem.

Hoeveel duwtjes in de rug heb je nog nodig voordat je afscheid neemt?
Afscheid van jouw vriend, je moordenaar, de sigaret?

Steun KWF Kankerbestrijding in de campagne Roken kan echt niet meer

3 Reacties op “Wanneer neem je afscheid van jouw vriend de moordenaar?

  1. Beste Dees, Ik probeer al een tijdje via WordPress te reageren op jouw website maar helaas is het me tot op heden niet gelukt. Misschien kan het ook via deze weg. Beste Dees, Ik heb jouw hele verhaal gelezen en heb enorm respect voor de manier waarop jij met jouw borstkanker bent omgegaan. Ik heb zelf de diagnose in augustus gekregen. Een tumor in mijn rechterborst van 3 bij 4 cm en helaas bleek na het verwijderen van mijn poortwachtersklier dat het ook in mijn lymfen zit. Ik ben 36 jaar en heb twee kindjes van 2 en 4 jaar oud. Ik zit nu midden in mijn chemo’s (krijg er 8) en moet daarna geopereerd worden. Hierna volgt dan nog een jaar herceptin en 5 jaar hormoonkuur. Hopelijk vinden ze tijdens operatie niet iets waardoor er ook nog bestralingen volgen. Ik overweeg een diepflap operatie na jouw verhaal. Zou jij mij jouw foto’s misschien willen sturen? Groetjes Michelle

    Date: Sat, 29 Dec 2012 16:52:48 +0000 To:

  2. Nou Deessie, nu overdrijf je volgens mij, hoor. Een één-op-één-relatie tussen roken en doodgaan is tot nog toe nooit bewezen, en een causaal verband nooit aangetoond,- hooguit een correlatie, maar ja: dat hebben ze ook tussen niet bewegen en borstkanker, late menstruatie en borstkanker, borstvoeding en borstkanker, alcohol en borstkanker, overgewicht en borstkanker, roze stofzuigers en borstkanker, oeps nee, die niet ;-), gevonden, en nu vergeet ik er nog een paar…Ze zoeken zich nog steeds gek naar dè oorzaak, maar die vinden ze maar niet.

    En ikzelf zeg altijd maar zo: als ik met roken stop, word ik zelf een moordenaar,- buitengewoon vuurgevaarlijk, echt…En nu ik nog mag blijven leven, kies ik ervoor om ervan te blijven genieten. Van koffie, zware shag en goede, sterke booze…

    Dat even ter relativering, maar doe jij vooral wat jou het beste lijkt, whatever it may be.

    Liefs,

    Zilver

    • De enige snoeiharde relatie die er is met lifestyle en kanker, is die tussen roken en kanker. Hoeveel excuses heb je nog nodig? De enige mensen die niet kunnen stoppen met roken, zijn diegenen die het niet meer proberen. Het staat je vrij om te roken en te drinken, hoor, maar je weet welke prijs je daarvoor gaat betalen. Ik moet altijd wel lachen dat mensen dan wél veel biologisch eten omdat dat ‘zoveel gezonder is’, maar stoppen met roken, ho maar.

Geef een reactie

