Breast Cancer Bitchfight deel 4 Slot

Ik kreeg eergisteren nogmaals een voorstel om over het sluiten van mijn blog te praten. De doelstelling zou zijn om deze kwestie af te sluiten en samen verder te kunnen. Ik had al aangegeven dat ik geen behoefte meer had om te praten over het sluiten van mijn blog. Dat is een gepasseerd station. Samen verder kunnen is dan niet bepaald een realistische doelstelling en als het dan echt niet over iets anders mag gaan, dan heeft praten geen zin. Inmiddels heb ik ook van verschillende kanten begrepen dat de mensen, die zich nu Stichting Amazones noemen, niet democratisch willen zijn. Zij vinden zichzelf de baas en dus bepalen zij wat er gebeurt en of ze consequent zijn in het toepassen van regels. Ideëen mag je alleen maar deponeren in een ideëenbus.

Feitelijk hebben ze daarin gelijk. In Nederland is het zo geregeld dat een Stichting aan niemand verantwoording af hoeft te leggen (behalve aan de fiscus). Het wordt, denk ik, wel onhoudbaar als je aan tafel gaat zitten om belangen te behartigen, want dan moet je wel weten wiens belangen je eigenlijk behartigt. Daarvoor is democratie en inspraak essentieel. Ik denk niet dat Pink Ribbon 233.000 (!) euro zou hebben gegeven voor een website voor een groepje van 5 mensen. Pink Ribbon heeft dat geld gegeven ten behoeve van alle gebruikers van die website.

Maar goed…… Het is wat het is. Ik heb een heleboel stellingen en meningen voorbij zien komen, over het bestuur, over mij, over de situatie. Sommigen hebben me erg gekwetst. In sommige mensen ben ik erg teleurgesteld. Dat zegt minstens zoveel over mij als over deze mensen, maar  alleen ik kan bepalen wat voor mij nog acceptabel is en wat niet meer. Iedereen wist er wat over te zeggen, maar slechts weinigen waren in staat om te overbruggen en bij te dragen aan een oplossing. Ik snap dat het voor sommigen een eenmalig, uit de hand gelopen incident lijkt, maar er ligt een hele geschiedenis van mij bij De Amazones en daarin ben ik meerdere malen beschadigd. Meerdere malen nam ik het initiatief om ruzies op te lossen, maar dit keer kon dat niet omdat niemand bereikbaar was.

Bovendien, er komt een moment dat ik bepaal dat het punt van No Return bereikt is. Dat punt is met deze kwestie voor mij bereikt. Daarom wil ik ook alles op de site dat linkt aan mijn persoon weg hebben. Dat is nu ten dele gebeurd. Ik heb nu al verschillende keren verzocht om postings weg te halen waarbij ik als persoon aangevallen wordt omdat dat in strijd is met de forumregels, maar er wordt geen gevolg aan gegeven. Dan kan ik alleen maar heel streng worden en er desnoods een advocaat bij halen. Dat ga ik ook doen. Ik hoop dat dat niet hoeft. Het zou jammer zijn, van geld en energie.

Eigenlijk kun je geen mening hebben over iets dat niet over jezelf gaat. Want behalve de feiten die je ziet, zijn er feiten die je niet ziet en niet weet, maar er is ook een geschiedenis, een persoon met eigenschappen, met kernwaarden. Per definitie ben je zelf anders dan een ander, met een andere geschiedenis, andere eigenschappen en andere kernwaarden, dus hé, niet zo raar dat je vanuit je eigen positie denkt dat je het zelf allemaal anders zou hebben gedaan. Als ik een andere geschiedenis had gehad, andere eigenschappen en andere kernwaarden, dan had ik het wellicht ook anders gedaan. Maar ik ben wie ik ben, heb meegemaakt wat ik heb meegemaakt en ik bepaal dus zelf mijn punt van No Return. Verdrietig, moe maar ook opgelucht. En meer zinnigs kan ik er niet over zeggen. Waarvan akte.

8 Reacties op “Breast Cancer Bitchfight deel 4 Slot

  1. Ik begrijp heel goed dat je dit punt bereikt hebt en bewonder vooral je uithoudingsvermogen. Méns, wat heb jij lang je best gedaan om de lieve vrede te bewaren!

  2. Ook hier nog maar even een hart onder de riem, een virtuele hug (( )) Mén, wat heb jij een uithoudingsvermogen. Wat heb je dit lang goed willen laten gaan. Het heeft helaas niet mogen baten. De tijd zal helen, as ever, maar dat dat uberhaupt moet gebeuren, dat is intens jammer… X

  3. Ik neem nog steeds mijn petje voor je af…. Wat heb jij je best gedaan om naar oplossingen te zoeken. Jij staat hier duidelijk boven. Dus jij kunt je wmb met opgeheven hoofd omdraaien en een nieuwe weg gaan bewandelen! Jij hoeft je nergens voor te schamen en wat die anderen betreft….. Karma…. Ik geloof heel sterk in Karma…. Ooit zal het zich nog eens tegen hun keren! Dus, Dees, komt goed!

  4. Dees….ik moet even zoeken. Maar ik moet spugen…dus het duurt even

  5. Veel kracht voor jou, want het gaat je niet in de koude kleren zitten.
    loslaten en verder gaan .

  6. Lieve Dees, Tjonge wat een toestand zeg. Maar je kunt met opgeheven hoofd terug zien op alles. Die mensen hebben echt een bord voor hun hoofd. Sterkte en succes met alles.

  7. Ha lieverd. Je hebt zo gelijk met wat je schrijft.
    Zit helaas niet op facebook maar kan zo begrijpen dat jullie daar naar toe gegaan zijn.

    Ik heb mijn profiel bij de A al gedelete. Alles heb ik weggehaald wat ik weg kon halen. Mij zien ze daar niet meer…

    Miranda
    xxx

Geef een reactie

