Breast cancer Bitchfight deel 1

4 april 2012:

Gisterenochtend kreeg ik een mail van het bestuur van De Amazones. Tegelijkertijd stond onderstaande posting open en bloot op het forum. In shock was ik. Nog geen week geleden zat ik met één van hen in de sauna en zaterdag nog had ik meer dan een uur met een ander van hen gesproken, maar nu was het niet nodig om me gewoon te bellen en gewoon samen te overleggen.

Ik probeerde nog iemand van het bestuur te bellen, maar niemand nam op. Voicemails ingesproken. Er wordt niet teruggebeld. Ik had mijn blog bij De Amazones nl al aangepast naar aanleiding van een gesprek met een bestuurslid. Mocht niet meer baten. Geen enkele ruimte om samen tot een oplossing te komen. Ik had nl best de Pink Ribbon-blogs weg willen halen bij De Amazones, als ze echt denken dat dat de Stichting schaadt. Er is wel een hele grote groep vrouwen bijzonder sceptisch over Pink Ribbon, maar tja…… bestuur is de baas.

Maar nee, het bestuur bleef ijskoud en onvermurwbaar. Wat zijn de achterliggende belangen? Of waren sommigen blij dat ze Dees eindelijk konden wieberen? Het blijft gissen.

Veel Amazones kwamen in opstand en vroegen om herbezinning of om samen een opening te zoeken. Ik bleef aanbieden om een oplossing te zoeken, maar we zijn nu twee dagen verder. Mijn telefoon bleef stil. Mijn mail bleef stil en op het forum van de Amazones, waar véél mensen gepost hebben, komt geen enkele toenadering: http://www.de-amazones.nl/phpbbforum/viewtopic.php?f=22&t=19451  Ik ben er helemaal stuk van. Alsof er met een mes in mijn rug gestoken is.

Vijf jaar schrijf ik al bij De Amazones…… en dan moet dat zo? Zo kil, zo grof? Ik ben er zo verdrietig en zo teleurgesteld over…. (maar ondertussen is er een geheime en gesloten groep gestart en daar is het wel reuze gezellig)

*****************************************

Beste Amazones,

Wij hebben besloten met onmiddellijke ingang het weblog van Dees op onze website te beëindigen. Dees is vandaag op de hoogte gebracht van deze beslissing. Wij zijn van mening dat de Amazone-regels ernstig overtreden zijn, door directe en persoonlijke aanvallen richting iemand die zich niet op dezelfde wijze kan verweren.

De regel anderen niet persoonlijk aan te vallen geldt niet alleen voor Amazones onderling, maar ook voor derden. Door het gebruiken van onze website als een platform hiervoor, voelen wij ons onbedoeld en ongewenst deel van een discussie waar wij niets mee te maken hebben. Wij hebben Dees dan ook verzocht deze discussie elders te voort te zetten. Het is ons zwaar gevallen deze beslissing te moeten nemen, omdat wij Dees als persoon én als deelnemer aan onze website waarderen.

Echter, wij hechten er veel waarde aan dichtbij onze doelstellingen te blijven. Stichting Amazones heeft tot doel het bieden van een veilig platform voor lotgenotencontact voor jonge vrouwen die met borstkanker te maken krijgen. Binnen die doelstelling is er veel ruimte voor ieders mening, levensopvatting en persoonlijke voorkeur, zolang dit respectvol en op basis van onderling vertrouwen plaatsvindt. Recente uitingen van Dees in haar weblog richting een andere organisatie en een hierbij betrokken persoon past op geen enkele wijze binnen deze doelstelling en kunnen wij dus niet toestaan.

Bestuur Stichting Amazones

Geef een reactie

