Zij leve hoog (voorheen Nog niet jarig)

Gisteren was ik jarig. Ik heb de respectabele leeftijd van 41 jaar bereikt. Er zijn tijden geweest dat ik niet kon bedenken dat ik dat echt kon halen. Maar… het is gelukt.

Ik hou niet zo van verjaardag vieren. Ik kan er moeilijk mee om gaan om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Dat mag heel raar klinken, want op andere momenten kan ik dat eigenlijk heel goed, maar op mijn verjaardag heb ik er moeite mee. Verder vind ik een gemeleerd gezelschap op mijn verjaardag moeilijk. Er lopen dan verschillende gesprekken door elkaar en dan kan ik me niet goed concentreren. Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van feestjes.

Nu was het gisteren helemaal lastig. Ik heb Mediwiet op recept gekregen, medicinale cannabis, om beter te kunnen slapen. Nu hadden we dat al een beetje uitgeprobeerd met wiet uit de coffeeshop en dan werkte het goed. Ik kook een snufje wiet in melk, doe er caffeinevrije oploskoffie bij en wat zoetjes. Dat verdoezelt de wietsmaak en daarmee gaat het lijken op een kopje oploskoffie met melk waar dan een soort peterselie in drijft. Goed te drinken. Qua dosering is het lastig, want Mediwiet zit in een potje en dan moet je er op goed geluk een gedroogde bloemtop uitnemen.

Dat heb ik geweten. Ik ging vrijdagavond zo stoned als een garnaal naar bed en de volgende ochtend voelde ik me nog steeds helemaal van de wereld. Een beetje ‘Peace man……..’ was wel lekker geweest, maar ik kreeg er vooral hoofdpijn van, pijn in mijn ogen en ik moest mijn vermoeide lijf de hele dag voortslepen. Nee, met zo’n sterke dosering wiet in de melk ben je nog niet jarig. Maar ik was dus wél jarig. En stoned. Knetterstoned.

Pas aan het einde van de middag zakte het een beetje en na nog een nacht slapen is het bijna weg. Ai ai, de volgende keer moet ik er echt beduidend minder in doen, want dit was alles behalve lekker. Robert heeft er alles aan gedaan om van mijn verjaardag een feestje te maken en het bezoek ook. Iedereen bedankt. Dáár heeft het niet aan gelegen.

Volgend jaar probeer ik het weer.

Maar dan zonder wiet.

En met enige bezinning heb ik een nieuwe titel bedacht. ‘Zij leve hoog’ kreeg gisteren een totaal nieuwe dimensie.

3 Reacties op “Zij leve hoog (voorheen Nog niet jarig)

  1. henriette en jan jansen

    Hoi Desiree,
    Misschien maar goed dat ik je nu pas feliciteer, nu je weer helder bent!!!!!
    Proficiat meid!
    Ik wens je goede jaren toe met minder ongemakken.
    Veel lieve groeten, Jet en Jan

  2. He dees, lees het net op de Amazones, wens je alle goeds toe.

  3. Lieve Dees,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Liefs Yo

Geef een reactie

