Smoelwerk

Plastisch chirurgen, het zijn een soort kunstenaars. Het gaat om het resultaat en dat dat mooi wordt is het doel. Met verbazing bekijk ik mijn nieuwe lijf. Mijn heupen zijn prachtig geworden. Mijn billen en buik zijn plat. Mijn nieuwe borsten zijn haast mooier dan mijn oude waren, in elk geval hangen ze niet zo. Er is nog wel een verschil in maat, maar hopelijk kan daar nog iets aan gedaan worden.

De tepels verdienen een hoofdstuk apart. Ik had al gelezen hoe ze gemaakt zouden worden. Je kunt je niet aan de indruk onttrekken dat dit aan de keukentafel bedacht is, terwijl de chirurg in kwestie zat te knutselen met zijn kinderen. Uit de nieuwe borst snijden ze een lapje, dat ze aan één kant vast laten zitten en vervolgens vouwen ze er een doosje van.

Tepelreconstructie
 
 
De eerste twee weken zaten ze ingepakt in een blok schuim met een pleister eroverheen. Ik had stiekem al een beetje gekeken en zag dat ze door een gaatje priemden. Bij de controle na twee weken, ging het blok schuim weg en kon ik ze pas goed aanschouwen. Ik was gelukkig gewaarschuwd, maar echt, ze zijn enorm. Een soort vingerhoedjes. Ik moest er om lachen en de assistent van de professor zei in onberispelijk Vlaams: ‘Ze zijn inderdaad nogal imposant.’

De ene zag er een beetje raar uit, ik zal jullie de details besparen. De andere ging beter. De hechtingen mochten er nog niet uit en er werden een stel likdoornpleisters gestapeld en om de nieuw verworven tepels geplakt. Met instructies om ze te verzorgen gingen we naar huis.

Nu bleef die ene raar, ik was er niet gerust op. We hebben sowieso een afspraak staan voor komende woensdag, maar ik dacht, als er echt iets moet gebeuren, kunnen ze dat maar beter tijdig weten, zodat het in te plannen valt. Ik besloot foto’s te maken en aan de professor te mailen. Hij gaf gelukkig snel antwoord en hij verzekerde me dat het goed zou komen.

We gaan het woensdag zien. Het zal wel weer een kwestie van tijd zijn voordat ze echt genezen zijn. Daarna schijnen ze mettertijd vanzelf platter te worden. Ik moet zeggen, die tepels zijn wel echt de kersjes op de taart, de puntjes op de i. Zeker als de tepels en de tepelhoven daarna nog getatoëerd worden, geven ze mijn nieuwe borsten als het ware een smoelwerk.

(en tot die tijd mag ik me met recht Tepelsteeltje noemen)

Een Reactie op “Smoelwerk

  1. en na al dat sleutelwerk verdien je ook het beste meis.

Geef een reactie

