Pedagogisch totaal onverantwoord

Vorige week zondag wilde Isis naar haar vriendin Noor. Ik vond dat prima maar op de één of andere manier ging ze irritant lopen doen en toen had ik geen zin meer om met haar te praten. Ik dacht, ik laat haar maar gewoon even. Ik ben in de woonkamer (op de 1e etage) gaan zitten en zij bleef beneden in de keuken. Even later ging de telefoon. Ik hoorde Marnie, de moeder van Noor, en die zei tegen Robert: “Isis is hier goed aangekomen hoor.” (ze woont nl iets van 600 meter hiervandaan en we hebben afgesproken dat we altijd even bellen als ze komen of weggaan).

Wij: “Hu? We dachten dat ze beneden zat….” Bleek ze heel stil haar regenjas te hebben gepakt en haar regenlaarzen en ze is er zo tussenuit gesneakt, door de bosjes zodat we haar niet op straat zouden zien.

Robert en ik keken elkaar aan. Je kunt het niet zomaar voorbij laten gaan, maar we hadden ook geen zin om haar op hoge poten bij haar vriendin op te gaan halen. Uiteindelijk hebben we maar even niks gedaan. Een paar uur later kwamen ze samen bij ons spelen. Ik zei tegen Isis: “Wil je er nu over praten of straks?” Isis zei (heel wijs): “Nou, doe maar straks…” En toen ik er ’s avonds op terugkwam, zei ik: “Je krijgt wel straf, maar wat voor straf zou jij nou goed vinden?” (héle goeie truc vind ik dat).

Nou, dat kon ze niet bedenken, dus gaf ik een paar voorbeelden. Ging ze helemaal flippen. Nou, uiteindelijk spraken we af dat er de volgende dag geen vriendin mocht komen spelen. Maarja…. toen het de volgende dag was, had ze al met iemand afgesproken, een heel leuk meisje en we hadden geen zin meer om ons aan onze eigen straf te houden… Ik heb het maar gewoon zo tegen Isis gezegd, dat ik het voor één keer zou vergeten……

Hahaha….. pedagogisch totaal onverantwoord maar toch weloverwogen besloten om het zo te doen… Moeilijk joh, opvoeden….

Geef een reactie

