We zijn er weer

Gisteren kwam dokter Vermeulen, de assistent van professor Hamdi. Ik was blij om hem te zien. Hij is echt geweldig. Hij nam de tijd en beantwoordde al mijn vragen. Hij zei dat deze ingreep voor hen, de plastisch chirurgen, betrekkelijk eenvoudig is, maar dat dat niet wil zeggen dat het niet zwaar is voor de patiënt. Voor de patiënt is het eigenlijk zwaarder. Ik zie eruit alsof ik het resultaat ben van een mislukte goocheltruc, van voor en achter helemaal doorgezaagd. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Goocheltruc

Er mochten twee drains verwijderd worden. Het viel Robert en de verpleegkundigen op dat ik mijn benen al weer iets kon bewegen, dus heb ik wat gymnastiekoefeningen gedaan in bed en toen bedacht ik me gisterenavond dat ik vast ook wel alleen uit bed kon. Toen dat lukte, wilde ik ook graag proberen of ik zelf mijn wielrennersbroek naar beneden zou kunnen krijgen bij mijn toiletgang. Ook dat lukte. Vanochtend vond ik dat ik best mijn haar kon wassen en toen heb ik ook maar make-up opgedaan. Twee dagen geleden dacht ik dat het nooit meer goed zou komen, maar vandaag ben ik er weer. Ik doe rustig aan, hoor, echt wel. Ik heb nog een levendige herinnering aan die twee keer dat ik bij de vorige ingreep flauwgevallen ben.

Mijn buurvrouw is gisteren vertrokken, dus lig ik alleen in de kamer.

Als de Queen herself… Dat past mij toch het best.

8 Reacties op “We zijn er weer

  1. henriette en jan jansen

    Hoi Desiree,
    Goed om te horen dat je vooruitgang merkt.
    Dat geeft moed.
    Wij wensen jou een spoedig herstel toe.
    Veel groeten van Jet en Jan

  2. Daar was ze weer! Wat een ingreep zeg! Maar fijn om te lezen dat je alweer wat aan het opknappen bent!
    Sterkte met het verdere herstel!
    Groetjes Anja!

  3. Hoi Desiree,
    Bewondering hebben we voor je power en positivisme!
    Hopelijk snel weer op jullie eigen stekkie!
    groet, ook aan Robert,
    Ineke, André en kids

  4. Hoi Dees,
    Ben weken uit de running geweest en lees nu dat je weer onder het mes bent geweest en weer heel wat hebt meegemaakt.
    Hoop dat je herstel goed gaat en je gauw naar huis kan!

    Liefs
    Ellen

  5. Kijk dat horen we graag! En net als uw onderdanen, een oefening in geduld weer.
    all the best

  6. But of course!
    She is back!
    U

  7. sterkte!!
    Groet,
    Hugo en Aleksei

Geef een reactie

