De economiseerder, een nieuw blog

Gisteren ben ik een nieuw blog gestart, De Economiseerder op www.economiseerder.wordpress.nl. Economiseren is bezuinigen. De wens is simpel. Ik wil met mijn geld zoveel mogelijk kunnen doen wat ik wil. Ik wil dus zo min mogelijk geld verliezen aan dingen, waarbij ik niet voel dat ik het uitgegeven heb. Ik wil van een zo groot mogelijk deel van mijn geld blij worden als ik het uitgeef.

De directe aanleiding is dat ik in de ziektewet zit. Ik heb borstkanker gehad en ondervind daar de naweëen van. Ik zit bijna een jaar in de ziektewet en dat betekent dat ik salaris in moet leveren.

Minder geld om te besteden, dus wil ik een beroep doen op mijn creativiteit, mijn opvoeding door zuinige ouders en tips die ik van allerlei mensen krijg. Dat is de directe aanleiding voor dit nieuwe blog.  Reageer en mail me tips. Als ik ze bruikbaar vind, ga ik ze delen.

Het is geen principiële kwestie. Het heeft niets te maken met Consuminderen (alhoewel ik vind dat het soms best met minder kan). Het is niet de bedoeling om als een vrek door het leven te gaan. Ik wil mezelf geen plezier ontzeggen. Ik wil simpelweg zoveel mogelijk kunnen doen met mijn geld. Helpt u mee?

Geef een reactie

