Merry Christmas

We wensen jullie hele gezellige feestdagen
en voor 2011
een hele goede gezondheid,
veel liefde en geluk, rust en berusting,
mildheid voor de anderen en voor jezelf,
veel gezelligheid en redenen om gezellig te zijn !!


Veel liefs, Robert, Isis en Dees

Kerstkaart 2010

En dan nog even een verhaaltje over Isis en de kerstboom. Toen ik (eindelijk) zwanger was van Isis, kregen we 11 december als uitgerekende datum. Ik was behoorlijk zwaar en eerlijk, ik kon eigenlijk geen kant meer op met die enorme buik, dus ik vond het prima om op die datum de bevalling ook in te zetten. Isis had daar andere gedachten over. Die bleef lekker zitten. Het werden de 11 langste dagen van mijn leven. Elke nacht hoopte ik dat de bevalling zou beginnen en elke ochtend, als dat weer niet gebeurd was, moest ik huilen. Ik had geen plannen meer en ik kon ook niks meer. Ik werd dikker en dikker. Mijn voeten werden ook dikker en dikker. Ik kon geen gewone schoenen meer aan en teenslippers was in December niet echt een optie, dus sjokte ik op mijn moonboots rond. Als een ma Flodder ging ik naar het ziekenhuis, waar de gynaecoloog me nauwlettend in de gaten hield. Eén van die laatste dagen, besloot ik dat ik voor de Kerst toch maar een kerstboompje moest gaan kopen. Dan had ik meteen een activiteit die dag. Ik rolde mezelf het huis uit. Ik kon nog maar net in de auto en zo reed ik naar een bloemist waar ik pal voor de deur kon parkeren. Ik kocht een piep- en piepklein kerstboompje, die ik thuis versierde met piepkleine klokjes. Een paar dagen later werd Isis dan toch eindelijk geboren. Bijna 8,5 pond. Die had het duidelijk heel goed gehad daar binnen.

Na de Kerst zette ik ons boompje buiten en wonder boven wonder overleefde hij de winter en ging in de lente gewoon groeien. Het jaar daarop was ie iets groter geworden en zette ik hem weer binnen. En na de Kerst ging ie weer naar buiten, waar ie weer besloot te groeien.

Inmiddels is Isis afgelopen woensdag 6 jaar geworden en het boompje dat je op de foto ziet, is dat ienieminie boompje dat ik kocht, net voordat Isis geboren werd. Ze worden allebei elk jaar groter en elk jaar zetten we ze samen op de foto voor de Kerstkaart en na de Kerst gaat het boompje weer naar buiten in de hoop dat ie gewoon weer verder groeit.

Als ie zo door blijft groeien, dan mag Isis een reuzeboom meenemen als ze op kamers gaat. We zullen zien.

3 Reacties op “Merry Christmas

  1. Dag Desiree, ik las jouw verhaal in de flyer van de borstkankervereniging die ik toegestuurd kreeg. Vertragen, verstillen, verslaan. Het is cliché maar het raakte me enorm. Tranen met tuiten omdat ik me daar zo in herkende. Ik ben twee jaar verder na de diagnose en dit it all, inclusief weer snel aan het werk en overal niet te veel over nadenkena en alles met veel ratio benaderen, gewoon doorgaan alsof er niets is gebeurd. Kerstmis leidt tot bezinning en ook ik moet erkennen dat ik er niet aardiger op ben geworden en vecht tegen alles wat op mijn pad komt, inclusief ook mijn dierbaren. Ik ben kwaad, op alles wat me is overkomen en ik niet meer kan. Dit moet anders, dat is mijn voornemen voor 2011. Voor mij, voor mijn zoon van 6 en voor mijn partner. Anders is er nog iets kapot gemaakt door de kanker, namelijk het gezin en dat is waar ik altijd voor zal blijven vechten, en niet meer tegen zal vechten. Groet Sietske

  2. Hallo Désirée,

    Wij zijn twee studenten journalistiek en we zijn bezig met productie over Pink Ribbon. We willen hierbij niet alleen de positieve maar ook de negatieve kant van Pink Ribbon belichtten.

    Wij lazen in het artikel “Gelukkig heb je borstkanker” in de Volkskrant je negatieve reactie op Pink Ribbon.

    Graag zouden we contact met u willen opnemen om enkele vragen te stellen. We hopen dat u bereid bent om mee te werken. U zou ons hier heel erg mee helpen.

    U kunt ons bereiken op het volgende e-mailadres: Eline_Doldersum@hotmail.com

    Met vriendelijke groet,

    Linda Pol en Eline Doldersum

  3. Hallo Desiree,

    Ten eerste nog gefeliciteerd met Isis haar verjaardag. Al weer 6 jaar. Wat gaat de tijd snel. Ik kan mij de tijd nog herinneren dat je schreef op Freya. Ik lees regelmatig je blog nog eens. Ik vind je een dappere sterke vrouw, die eerlijk haar dingen schrijft en zegt. Wat ik je ook nog even wilde meegeven is dat je nog op een lijstje staat van Freya in het OBB2. Waarschijnlijk lees je niet meer daar. We hebben in ieder geval niet verjaardag van ISIS vergeten. Degene die het lijstje bij houd vroeg of je ook nog mee las en of je op het lijstje wilt blijven staan.
    Liefs Jitta(oud gediende Freya)

Geef een reactie

