Babe Nederland zomer 2011

Het zijn rare plaatsen, ziekenhuizen. Als je maar ziek genoeg bent, dan heb je er niet zo’n last van, maar omdat ik aan de beterende hand ben, verbaas ik me over schreeuwende verpleegkundigen, luidruchtig bezoek en televisies met de volumeknop op 10.

Gisteren hebben we contact gemaakt met de echtgenoot vanmijn buurvrouw. Het is niet eenvoudig om te communiceren want plat Gents(vermoed ik) is niet heel eenvoudig te begrijpen. Mijn buurvrouw kreeg 10 jaar geleden borstkanker en alles leek goed, maar nu heeft ze uitzaaiingen en is ze in de laatste fase beland. Ik heb zo met haar te doen. Ze krijgt sondevoeding maar wilde vanochtend best wat eten. De verpleging had niet echt tijd (het is ook overal hetzelfde), dus heb ik haar geholpen. We hadden echt even contact en dat was fijn. Gisteren heeft ze de hele dag geslapen, zelfs toen haar bezoek hier was. Ik hoop dat ze geen pijn heeft en dat ze goed afscheid kan nemen van iedereen die haar lief is.

Met mij gaat het wel goed. Ik ben zojuist bevrijd van twee van mijn drie drains en van mijn laatste infuus. Ik heb de dokter (Bob, echt zo’n lieverd) op het hart gedrukt dat ik voor de titel van Babe Nederland zomer 2011 ga met mijn nieuwe boezem en mijn strakke billen. Ik krijg creme om op mijn blauwe plekken te smeren (want ik ben echt bont en blauw). Mijn nieuwe borst ziet er prachtig uit. In tweede instantie zal er nog wel het één en ander hersteld moeten worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt.

Robert zorgt erg goed voor me. Gisteren hadden we verse salade, kipvleugeltjes en gehakballetjes van de slager, die hij dan hier in de magnetron op heeft gewarmd. Mjammie. Vanavond komt mijn zus. We hebben tot nu toe elke dag met onze dochter kunnen skypen en dat was heel fijn, want we missen ons kleine meisje wel heel erg.

‘Hoeveel nachtjes nog, mama?’ ‘Ik denk vier, schatje, ik kom zo snel mogelijk naar je toe…’

2 Reacties op “Babe Nederland zomer 2011

  1. lieve Dees, heel veel succes met herstellen! wat ben je toch een scheet, ligt je in het ziekenhuis nog steeds voor anderen te zorgen 😉 ongelofelijk, hoe jij die gave hebt om altijd oog te hebben voor anderen ! zo lief.
    hoop voor jullie dat je snel weer je meisje in je armen hebt.
    liefs en een dikke kus
    Fré

  2. Wat heerlijk Dees dat het goed gaat! groeten 10-eke

Geef een reactie

