Voetfight deel 4

Na al het gepoer aan mijn voeten, had ik de hoop dat de voetwratten voor eens en voor altijd weg zouden blijven. Dat bleek ijdele hoop. De kleintjes hadden het loodje gelegd, maar de grote waren even zo vrolijk weer teruggekomen. Ik maakte maar weer een afspraak met de dermatoloog. Hij stelde voor om een combinatiebehandeling te doen van bevriezen met stikstof en smeren met een speciale creme. Twee maanden om de twee weken bevriezen en misschien wel een half jaar tweemaal daags smeren met die creme.

Ik fronste mijn wenkbrauwen. Hier had ik geen zin in. Niets doen bleek echter geen optie en nu lagen de wratten een stuk meer aan de oppervlakte dan de vorige keer, dus moest deze behandeling wel effectief zijn. Ik liet me overtuigen en besloot ervoor te gaan.

De eerste keer bevriezen bleek meteen vandaag al te kunnen. Ik aarzelde, maar de assistente en Robert haalden me over, omdat langer wachten ook meer groei betekende en dat konden we zo afremmen.

Ik kende het wel van vroeger, dat bevriezen. Als kind had ik wratten op mijn hand en deze zijn enkele malen op deze barbaarse manier aangestipt. Ik heb er niet zoveel herinneringen aan, behalve dat ik nog behoorlijk klein was, dat het ontzettend zeer deed en dat ik een keer een knuffeltje mocht uitzoeken in de speelgoedwinkel en dat dat een blauw beertje geworden was.

De behandeling van vandaag was wederom barbaars en echt ongelooflijk pijnlijk. Het was een brandende pijn die gedurende de dag niet weg ging. Ik gilde het uit. Ik riep: “Ik heb minder pijn gehad met mijn borstamputatie dan met dit gedoe aan mijn voeten.” Het klonk overdreven, maar toch is er geen woord van gelogen. Een borstamputatie, dat is serieuze shit en dus wordt er goed gezorgd voor adequate pijnstilling. Bij voetwratten denkt iedereen dat het niks voorstelt en dus blijft het bij een behandeling die absoluut het predikaat Barbaars verdient, zonder enige vorm van pijnstilling.

Ik ben er moe van, chagrijnig en in mezelf gekeerd. Ik heb thuis de nodige pijnstillers genomen, maar eigenlijk is het nog niet voldoende. Gelukkig heb ik nog wat zwaardere middelen paraat, die ik voor de nacht ga gebruiken. Mijn lijf protesteert tegen zoveel pijn. Ik wil geen pijn meer. Ik kan er gewoon niet tegen.

Zo meteen op zolder maar eens kijken of ik mijn blauwe beertje nog ergens vinden kan.

9 Reacties op “Voetfight deel 4

  1. Gatverdamme ik ben het helemaal met je eens! Houdt het dan nooit op?! !@#$% En als je je knuffel niet kunt vinden kom ik je er een brengen zeg maar welke kleur en jij krijgt van mij ook een dikke kuffel!
    U

  2. Jakkie..aanstippen met stikstof IS ook heel erg pijnlijk! En ja, het brandt erg. In feite krijg je met bevriezen dezelfde verschijnselen als met verbranden. Dus dat het brandt, dat snap ik! Houd je haaks lieve stoere dappere Dees. Toy toy.

    Liefs Sandra

  3. Hoi Dees,

    k zag laatst een programma op de tv (embarrasing diseases??) over een meisje met voeten vol wratten, niet kleintjes, maar echte ´bosvorming´ De artsen van het programma hebben haar toen eerst ingestuurd om uit te zoeken of ze een immunologische stoornis had (en dat had ze, vandaar de uitwas aan voetwratten)

    Nu weet ik niet in hoeverre je lijf nog ´last´ heeft van de kuren, maar het kan maar zo zijn dat je afweer nog niet weer goed is, iets om misschien eens te laten onderzoeken?

    Ik wil je niet zieker praten, maar ik had er zelf nog nooit van gehoord, heb geprobeerd het betreffende programma terug te vinden, maar helaas…

    PS ik vind nu op MEER sites het verband tussen een gestoorde afweer en wratten..

    In elk geval sterkte, het klinkt verd*md pijnlijk, die behandeling!
    Groetjes, Mien

  4. getver, geen leuk vooruitzicht, heb die rot dingen op m”n vingers van m”n rechterhand en ben rechts handig,goed zichtbaar dus.
    Door de chemo zijn ze enorm gaan woekeren,aanstippen lukt al niet meer,op naar de dermatoloog……..

    gr Henny

  5. Lieve Désirée,

    Het is alweer een tijdje dat ik je weblog bezocht, dus ik had veel te lezen.
    Ik kon me helemaal vinden in het stukje dat je schreef over al onze vooroordelen die we altijd maar hebben en over de manier waarop we met elkaar omgaan. Door minder vooroordelen en meer oog te hebben voor de noden om ons heen, kan er inderdaad flink wat verbeterd worden in de relationele sfeer in de wereld. Het zal er een heel stuk vriendelijker door worden.
    Knap, dat jij en Robert zo veel zijn afgevallen.
    Heel veel beterschap met je voeten gewenst.

    Liefs, Jeanne.

  6. hallo Dees

    Hier veen tip van de pedicure
    Pijnloos en het geeft goeie resultaten..
    *Neem een voet bad met zeezout
    *Vijl de wrat met een vijl
    of laat het bovenste laagje eraf snijden door de pedicure.
    **koop een doosje bayer asprine 100 mg alleen dit merk bevat voldoemde acetyl.
    Maal een asprine tussen twee lepels en vermeng dit met een beetje calendula of voetcreme.
    vul hier het rondje mee en plak er een pleister op .laat dit zeker 48 uur zitten..
    de wrat droogt vanzelf in..

    ***dit helpt ook bij likdoorns sucses meid…

    groetjes debora
    Doe er een rondje omheen van een vilt zonder zalf,likdoorn rondje.

  7. Een vies praatje maar een oud middeltje wat bij sommige mensen helpt is je eigen ochtendurine over je voeten laten lopen.
    Het is in ieder geval gratis en pijnloos. Hooguit moet je wat vaker poetsen 🙂

  8. Geloof me, ik heb al dat soort huis-tuin- en keukenmiddeltjes al geprobeerd. Tegen mijn wratten is niet aan te plassen….

  9. Ok ok, je hebt al die huis-tuin-keuken en binnendoormiddeltjes al geprobeerd, maar ik trof laatst, bij mijn apotheek, zomaar, een staafje zilvernitraat aan, ideaal voor doe-het-zelvers zoals ik (en jij, meen ik 😉 )

    Wie weet kun je zelf proberen de woekeringen wat in te dammen..

    Ik heb zo´n staafje gekocht, iets van 8 euro, maar ik moet nog…

    Herinner me wel uit de verpleging (uit een stoffig verleden) dat we zilvernitraat gebruikten om ´wild´ vlees aan te stippen..meestal met goed resultaat..

    Nu hoop ik maar niet dat je je haren uit het hoofd trekt (helemaal niet met dit leuke bosje!) bij het zoveelste huis-tuin en……

    Bij voorbaat dan SORRY!

    Hoop dat het opknapt want het klinkt bijzonder onaangenaam (understatement!)

Geef een reactie

