180 graden

Ik moest mijn krukken terugbrengen naar de thuiszorgwinkel. Ik dacht aan die chagrijnige mevrouw en kreeg spontaan een knoop in mijn maag. Ik bedacht een aantal venijnige reacties in de trant van: “Mevrouw, komt u aan deze kant van de balie staan met die krukken, ga ik op uw plaats chagrijnig lopen doen….”

En toen dacht ik: “Nee dus… Dat moet anders kunnen. 180 graden anders.” Ik bedacht een paar niks-aan-de-hand-zinnetjes. Onderweg naar de deur zag ik hoe mooi de rozenstruiken in bloei stonden, grote rode en gele rozen. Binnengekomen riep ik: “Ik kom de krukken terugbrengen, want ik kan weer lopen!” De toen zo chagrijnige mevrouw lachte en zei: “Dat is mooi!!!” Terwijl ze me in de computer opzocht, zei ik iets over de rozen die ze binnen in een vaasje hadden gezet, dat ze zo mooi waren. Mevrouw glimlachte alweer. Klaar is kees, niks aan de hand. Zo geregeld. Iedereen blij en ik ging met een heel prettig gevoel weer naar buiten.

Gelukt. Het werkt. Actie is reactie. Ik moet mezelf steeds wel weer even aansporen om er de uitdaging in te zien, om voorbij mijn eigen trots te gaan, maar stiekem ben ik dus wél trots, want ik heb gekregen wat ik wilde en ik heb het nog zelf in gang gezet ook.

(jaja, dames en heren, ik ben op de filosofische en spirituele toer)

4 Reacties op “180 graden

  1. Dees op alle vlakken blijf ik je ene kanjer vinden. Tranen in mijn ogen. Ik ga het ook proberen! Al is het alleen maar met mijn eigen zoon, die in de pre-puberteit of zoiets is en alle grenzen zoekt!
    Wish me luck.
    U

  2. Zo Dees! Die nieuwe foto geeft de titel van je vorige blog toch wel perfect weer. Be the change you want to see in the world.
    Je ziet er goed uit, meid!
    Groetjes Mikki

  3. Wauw, wat een geweldige foto van je! Liefs 10-eke

  4. He, wat een gave foto…had al een mailtje willen sturen met de vraag voor een nieuwe omdat ik zo benieuwd was hoe je er uit ziet 9 kilo lichter….
    Ziet er goed uit! Chapeau!!

    Liefs Sandra

Geef een reactie

