Venster

Het herstel gaat vrij aardig. Robert had vorige week de griep en ik heb daar nu ook verschijnselen van (verhoging, keelpijn, oorpijn). Op mijn rug slapen valt niet mee en dus sta ik regelmatig gebroken op. Ik mag nog steeds niet tillen. Ik heb last van mijn ribben (bestralingsschade) en ik kan mijn rechterarm nog steeds niet echt optillen. Maar… dat alles mag de pret niet drukken.

Zo blij als een kersverse moeder ben ik met mijn nieuwe borst. Meerdere keren per dag sta ik voor de spiegel en roep ik hoe mooi ik het vind. Ik masseer mijn nieuwe borst, het litteken en de harde plekken. Ik smeer hem (of moet ik haar zeggen?) in met olie en dure cremes. Ik zorg dat ie geen kou vat. Ik koester hem als een pasgeboren kind. Ik ben erg echt heel blij mee.

Ik vond het resultaat eigenlijk meteen mooi. Mijn decolleté is echt weer gevuld. De maat is een stuk kleiner maar met een dot aquariumwatten, lijkt het heel wat. Het is zo bijzonder allemaal omdat ik voorheen een ‘reconstructie-weigeraar’ was. In mijn ogen was het allemaal triviaal ten opzichte van doodgaan, maar dingen veranderen blijkbaar in de loop der tijd. Door deze operatie is er in mijn beleving een serieuze optie bijgekomen, namelijk niet doodgaan. Niet dat ik er vanuit ging dat het niet goed af zou lopen, hoor, zo bedoel ik het niet, maar bizar genoeg kon ik toch niet verder de toekomst in kijken.

Op de één of andere manier betekent deze nieuwe borst een venster naar de toekomst.

8 Reacties op “Venster

  1. Wat een heerlijk bericht. Geniet van de uitzicht!

  2. Ik ben zo blij voor je!

  3. Geen griep krijgen meid, lijkt me nu niet vestandig. (Wanneer wel truwens… 😉 )Ik ben nu ruim 6 weken verder en mag dus weer op mijn zij slapen en wat is dat lekker… Daarvoor heb ik heel af en toe een slaappilletje genomen. Ben er geen voorstander van maar als je elke dag gebroken wakker wordt is dat ook niet echt bevoordelijk voor je herstel.
    Blijf rustig aan doen, het is de helft van de genezing..
    En blijf vooral genieten voor de spiegel… 😉

  4. ineens was mijn berichtje al geplaatst..
    Bovenstaande reactie is dus van mij..

  5. Beterschap, hopelijk zet het griepje niet door.
    Verder vooral blijven genieten! Fijn om weer in de toekomst te durven kijken!

    Liefs Anja!

  6. heey Girly, herkenbare woorden. Het is vreemd dat een nieuwe borst je weer zo positief naar de toekomst leert kijken. En dan te bedenken dat we allebei zo ‘tegen’ een reconstructie waren. Het kan verkeren… Ik ben ook zó blij!!!!!
    Vind het nu wel ff afzien omdat ik ziek ben….
    Dikke kus

  7. MIZAN, Arabisch voor “balans” en “evenwicht”.
    MIZAN was ook de naam van de praktijk van mijn broer Gerard. Hij heeft heel wat mensen de balans en het evenwicht terug gegeven in hun leven….. Voor hem ga ik fietsen….
    Zonder jullie hulp kan ik dat niet….en zoek ik Donors om deze missie te volbrengen. Kijk op:
    http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/alphons/team/
    Sponsoring Alpe d´HuZes 2010: Fietsen tegen kanker.

    Beste Familie, vrienden en kennissen,

    De manier waarop mijn broer Gerard zijn pad naar het onvermijdelijke heeft bewandeld heeft niet alleen een enorm diepe indruk op mij gemaakt, het heeft mijn aanvankelijke boosheid en frustratie omgezet in acceptatie én een enorme levenslust.

    Omdat ik van mijn broer heb geleerd dat het leven van mensen niet eindigt bij de diagnose “kanker”, wil ik met mijn nieuw verworven levenslust een bijdrage leveren in de strijd tégen kanker.

    In de strijd tegen kanker ervaren patiënten en hun dierbaren een groot gevoel van onmacht. Ertegen vechten lijkt zinloos. Kanker is alomtegenwoordig. Eén op de drie Nederlanders krijgt kanker. Van alle mensen met kanker geneest 50%, de andere 50% leeft met kanker variërend van enkele maanden tot vele jaren. Iedereen maakt van dichtbij mee hoe levens drastisch beïnvloed en verwoest worden.

    Op donderdag 3 juni 2010 gaan we opnieuw de uitdaging aan om minimaal zes maal de vermaarde alpenreus Alpe d’Huez op één dag te beklimmen. Dat doen we dit jaar met 2010 wielrenners. 250 indiv. en 250 teams. Ons nieuwe team MIZAN voor dit jaar is Thomas-Stef-Paul-Edward en ik. Allemaal amateur renners.
    Met deze 2010 deelnemers gaan we het sponsor¬resultaat van 2008 (EUR 3.611.450,62) en 2009 (EUR.5.864.762,42) verpulveren: we gaan proberen 7 en een half miljoen euro bijeen te brengen. Dat kunnen we niet alleen. Daarbij hebben we uw hulp hard nodig!

    Organisatiekosten:
    Zoals uit alle uitingen van de stichting Alpe d’HuZes blijkt, voeren wij een nadrukkelijk en strikt Anti-Strijkstokbeleid. Het ingezamelde geld gaat voor 100% naar het kankeronderzoek. De Stichting Alpe d’HuZes maakt geen kosten, betaalt geen eigen medewerkers en betaalt niet voor diensten. Er is geen ander initiatief dat ´negatieve´ organisatiekosten kent! En zo hoort het!

    Ik vraag u om uw gevoel te laten spreken, het leven is veel te mooi om er vroeg mee te stoppen. Daarom stap ik op 3 juni 2010 op de fiets, monteer in gedachten een bagagedrager en fiets met mijn broer en meerdere dierbaren, die ik reeds heb moeten verliezen door deze ziekte, omhoog. Pijn wordt bijzaak, vermoeidheid wordt niet herkend, maar de herinneringen aan onze dierbaren worden sterker en de hoop op overleven eveneens. Wees ruimhartig, wees brutaal, wijk af van wat gebruikelijk is en sponsor ons initiatief.
    Mag ik op u rekenen? Klik op:
    http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/alphons/team/

    Dank namens Team MIZAN nummer 278
    Alphons van der Leeuw.
    Wielse weg 5 A33
    3896MB Zeewolde

  8. He die Dees,
    ik blijf je met verbazing maar vooral bewondering volgen. En je zou echt een boek moeten schrijven, de manier waarop je de dingen verwoordt zijn echt super!
    Spreek je snel weer!
    U

Geef een reactie

