Nooit alleen

’s Ochtends lig ik vaak al een tijdje wakker en stiekem wacht ik dan op gestommel. De stilte lijkt eeuwig te duren, maar dan ineens is het zover. Klets Boem (Isis die van haar halfhoogslaper af springt) Stommel Stommel (Isis die naar de deur loopt) Kraak Piep (de klink gaat naar beneden en de deur gaat open) Stommel Stommel (Isis loopt naar onze kamer).

“Goeiemorgen Isis.”

“Goeiemorgen mama en papa.” (dat hebben we haar echt aan moeten leren, want tijdenlang begon ze gewoon meteen een verhaal af te steken en dat is zooooo vermoeiend als je net wakker bent)

Isis komt nooit alleen.

Isis_familie_2

Van links naar rechts: Dribbel, haar lievelingsknuffel, bij haar geboorte gekregen van mijn tante Jeanne (en omdat deze al meteen favoriet was, heb ik toen stad en land afgespeurd om een tweede exempaar te vinden), Schaapje (heb ik van mijn collega Bart gekregen) en Schaapje (van ons nichtje Ella gekregen) en Poes en Poes (van Annette en Evelien gekregen).

Nooit alleen, want Isis neemt haar familie mee.

Geef een reactie

