Home is where the heart is

Even een korte update. Ik heb té veel indrukken en té weinig puf op dit moment. Maandag mocht ik inderdaad naar huis. Het was raar om Dianne daar zo achter te laten. Gelukkig mocht zij een dag later ook naar huis. In het voedingskussen van één van de Amazones, nestelde ik me in onze ‘Royal’ Toyota Starlet en tuften Robert en ik naar huis. De reis naar huis verliep vlot.

Thuis stonden mijn ouders en Isis op ons te wachten. Het was heerlijk om mijn meisje weer te zien. Het was ook heerlijk om mijn ouders te zien, die met zijn tweetjes het huishouden Isis- Robert-Dees gewoon draaiende gehouden hadden. Ik heb me op de bank neergevleid, eindeloos veel verteld (as always) en van een héérlijke maaltijd genoten. Geslapen in mijn eigen bed (godzijdank electrisch verstelbaar, want ik moet 6 weken op mijn rug slapen).

Als ik zou zeggen dat deze operatie een ‘eitje’ was, zou ik ongelooflijk bluffen, maar dankzij alle verhalen en tips van anderen was ik goed voorbereid en het is me absoluut niet tegengevallen. Met het resultaat ben ik nu al enorm blij.

Bij deze een indruk van mijn nieuwe decolleté en van mijn flapje.

Decollete_27_jan_2010_5Okselflapje_na_operatie_6

Voor de rest, de borst zelf, vind ik bijzonder kundig gemaakt. Professor Hamdi is mijn held, maar uiteindelijk is het toch een soort patchwork-borst. Vanalles wat aan elkaar genaaid. Ik had al veel voorbeelden gezien. Mijn eigen ouwe borst krijg ik niet terug, maar hiermee ben ik blij, heel, heel erg blij.

Nog wat sfeerfoto’s:

Gent_op_de_pacu

Nadat ik uit de narcose ontwaakt was op de verkoeverkamer, werd ik overgeplaatst naar de Afdeling Intensieve Zorg (PACU). Ik werd in een vrachtbusje gereden met bed en al en op deze afdeling afgeleverd. Er stonden zo’n 40 bedden met gordijntjes ertussen en de verpleegkundigen en artsen waren constant druk. Ik had zalf in mijn ogen, maar godzijdank wel mijn bril mee. Hier lig ik onder een warmtedeken. Robert mocht een kwartier op bezoek komen (maar bleef wel iets langer).

Gent_net_terug_op_kamer2_3

Donderdagmiddag, een dag na de operatie, na mijn verblijf op de verkoeverkamer en na een nacht op de intensieve zorg (PACU). 4 drains, 2 infusen, benen in anti-trombose-kousen gehezen (door mij liefkozend ‘jarretels’ genoemd), nieuwe borst onder een soort deken én onder een handdoek om hem warm te houden, op mijn buik een jaap van mijn ene tot mijn andere heup en een herplaatste navel. 

Gent_overzicht_dianne_en_dees

Dianne en ik, samen op één kamer, allebei tamelijk inmobiel, maar wel hartstikke cyber-aanwezig. We hebben geskyped, geinternet, onze mail gecheckt. Helemaal goed.

Gent_dees_bezoek_hilde_en_ma

Bezoek op zondag van mijn moeder en mijn zus. De dag ervoor was mijn vriendin Loes op bezoek (maar daar hebben we helaas geen foto van). Zoals je ziet, heb ik inmiddels al weer praatjes.

10 Reacties op “Home is where the heart is

  1. Je decollete ziet er prachtig uit!
    Gefeliciteerd, en een goed herstel gewenst.
    Lieve groeten,
    Marian Gagliardi.

  2. Ben je toch een stoer wijf!
    Ziet er goed uit op de foto’s.
    Sterkte de komende tijd thuis en neem jezelf in acht.
    Voorzichtige knuffel!
    Linda

  3. Mariet van Schijndel

    Dag Desiree,
    gelukkig is alles goed gegaan. Nou maar rustig aan om het herstel niet te verstoren. Het ziet er goed uit. Proficiat.
    Mariet van S

  4. Hoi Dees, heerlijk dat je weer thuis bent, rustig aan herstellen.
    Moest lachen om je jarretels, ik noemde ze smurfenbeentjes. Hoop dat je niet 6 weken moet dragen die stinkdingen.
    Knuf El

  5. Dees, je borst ziet er (voor zover ik het dan kan zien) zo mooi uit! Schitterend!

  6. Hey Meid,

    Goed om te lezen dat het goed gaat en dat je weer lekker thuis bent? Zat het nachthemd/pyjama een beetje goed??hihi

    Tot snel!
    Leifs Nelleke

  7. Lieve Désirée,

    Het resultaat ziet er goed uit. Fijn, dat je weer thuis bent, want je eigen omgeving met je eigen ‘meisje’ is toch heel veel waard.

    Liefs, Jeanne.

  8. Zo, weer lekker thuis? Je eigen bed is de beste plek om op te knappen. Doe rustig aan, ik ben pas 2 dagen in de kleren. En dat bevalt me best.
    Er is trouwens wel 1 verschilletje tussen onze operaties lees ik net. De chirurg. Ik ben door Blondeel geopereerd..

  9. Ik vind je een ongelooflijke kanjer, dat je dit allemaal doorstaan hebt.
    Kan me ook heel goed voorstellen dat je heel blij bent nu met je decollete!
    Tot nu toe heb ik de moed niet, zeker niet nadat ik ook nog wondroos kreeg in mijn lymfarm.
    Maar ik vind je top, en wens je ook verder heel veel succes, en gezondheid.

  10. Désirée,

    Jee wat super meis dat je een mooi decollete hebt gekregen, fijn dat je nu weer lekker thuis bent bij je mannetje en je meisje, wel prettig dat je daar steun had aan een lotgenootje die ook vlakbij woont. Hopelijk knap je snel op.

Geef een reactie

