Update uit Gent

Kort bericht. Tafeltje van ziekenhuis staat schuin en daar staat de laptop op. Vanwege personeelstekort werden Dianne en ik pas om 11 uur gewassen. We wilden elkaar wel helpen, maar het was echt de lamme en de blinde, want we konden allebei niet zoveel. Uiteindelijk kwam de assistent en knipperde ik charmant met mijn ogen en smeekte ik of de drains eruit mochten. Ja, dus. Ook het laatste infuus. Ik ben bevrijd. Time to go dancing.

Van mijn charmante outfits heeft nog niemand mogen genieten. Ik ben drie dagen bloot geweest. De operatie en eerste dag mocht ik het bed niet uit en toen ik er wel uitmocht, interesseerde het me geen zier hoe ik erbij liep. Vanmorgen kreeg ik een netkousenonderbroek aan (klinkt echt veel sexier dan het is) en nu ook een nachthempje met spaghettibandjes. Godzijdank heb ik gepimpte sloffen.

Robert heeft net mijn haar gewassen, ik heb ook weer eens mijn lenzen ingedaan en ik heb het gevoel in het land der levenden gearriveerd te zijn.

Vanochtend kwam Bart, een collega, twee manden met cadeautjes brengen. Wat een verrassing. Zo schattig.

Al met al valt het niet tegen. Als je van een soort hel uitgaat, kan het alleen maar meevallen. Het is te doen en het gaat elke dag vooruit. Waarschijnlijk maandag naar huis.

Mijn nieuwe borst zit onder een lap en moet continue warm gehouden worden. Is het mooi? Ik weet het niet. Ik ben al lang blij dat er weer een soort glooiing in zit.

7 Reacties op “Update uit Gent

  1. Komen ze bij jou ook elke keer de thermometertjes op je borst controleren? En hoe vond je het rollercoasterkarretje waarmee ze je naar de OK brengen??
    Doe rustig aan, neem alle tijd.
    Hou je taai…

  2. Hé Dees, dat leest goed! Groeten Tineke

  3. Hey Dees je krijgt al weer “praatjes”, leest goed.
    Dat zou prachtig zijn als je maandag al ontslagen word, de een er uit de ander erin.
    Hou je taai daar in Belgie.

  4. Hey Dees,
    Kanjer 🙂
    Tja ik lag vanochtend nog heerlijk me om te draaien in mijn bed,wat ik zo eens in de 14 dgn mag omdat dan een collegaverzorgende de zorg doet op zondag in het verzorgingshuis.
    En toen was ik me net aan het voorstellen hoe het alweer voelde zón buiksnee van links naar rechts,mooi onder de string lijn;)
    Weet je als je de hel voorsteld valt het zeker mee.
    Meid ik ben blij om te horen dat de drains eruit mochten.
    Dat scheelt zeker een hoop,het voelt ook als vooruit gang en dat is het ook.
    Oke wat later dan anders opgedirkt en je haar gewassen ,hmmm dan voel je je weer mens.
    Maar dat danssen ,beperk je nog maar even van rond het bed naar de zusterspost,lijkt me ver genoeg,je mag je enthousiasme nog even bewaren voor thuis.
    Heel veel beterschap,neen dat is niet het juiste woord.Dit doe je voor jezelf en je bent niet ziek.
    Meid ik hoop dat je snel wwer swingt in je lingerie en op naar huis.
    Dikke knuffels van mij.

  5. Super dat je zelf al weer een berichtje kunt schrijven! Hmm fijn he dagen op zo’n celstofgeval liggen… Maandag waarschijnlijk al naar huis, dat is snel. Neem een kussentje mee voor in de auto want elke hobbel is au au.
    Nou meid knap goed op, haartjes wassen is al zoiets waardoor je je mens gaat voelen he. Voorzichtig lopen op je gepimpte toffeltjes.
    Moet ineens aan die opgedirkte Barbiepop denken, Marijke H waar ik soms wel om moet lachen, haar kreet: “borstjes vooruit, lipjes getuit”, dat kan jij binnenkort weer, geweldig!

    Knuf
    Ellen

  6. Hé Dees,
    Wat fijn om nu al een stukje van jouw eigen hand te lezen.
    Lijkt me allemaal best pittig, maar het is voor een goed doel, nietwaar.
    Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe bult.
    Liefs, Linda

  7. henriette en jan jansen

    Hoi Desiree,
    Fijn dat de operatie goed verlopen is en dat je al zo snel naar huis mag. Doe voorzichtig aan.Van harte beterschap gewenst.
    Met lieve groetjes van Jet en Jan.

Geef een reactie

