Dees in Gent

Dees heeft mij (Robert, haar echtgenoot) gevraagd een update te schrijven op haar blog.

Omdat ik zelfs maar de schijn wil vermijden dat ik ook maar een poging zou willen doen de unieke en persoonlijke schrijfwijze van Dees te kopiëren of te imiteren en dat bovendien het onvermijdelijke gevolg zou zijn dat mijn verhaal onzettend saai en vooral heel erg langdradig zou overkomen, heb ik besloten slechts een summiere opsomming te geven van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen….

Maandag 18 januari: 15.00 uur gearriveerd in de B&B in Gent (waar ik de komende dagen zal bivakeren), vervolgens geshopt, gegeten en samen in de B&B geslapen.

Dinsadg 19 januari: na eerst weer gewinkeld en gegeten te hebben is Dees om 17.00 uur opgenomen in het UZ Gent. Die avond is Dr. Hamdi nog geweest om haar ‘af te tekenen’ voor de operatie.

Woensdag 20 januari: Dees wordt ’s ochtends om 6.00 uur al gewekt, ze mag nog even douchen, dan door naar de OK. Daar moet ze dan toch nog tot 8.00 uur wachten voor ze aan de beurt is. s’ Avonds mag ik even naar haar toe, ze ligt dan op de IC uitslaapzaal (PACU heet dat hier). De operatie is volgens plan verlopen. De dokter is tevreden. Dees ligt onder een soort opblaasbare elektrische deken en heeft het dus heel warm, maar ze is goed aanspreekbaar en heeft geen pijn. Ik mag even onder de deken spieken, ik zie een soort breed verband met daaronder …’n bult!

Donderdag 21 januari: Na een lange ochtend is Dees deze middag om 12.00 uur van de IC weer overgebracht naar de verpleegafdeling. Ze is overgeplaatst naar een andere kamer omdat ze daar samen kan liggen met Dianne, een vrouw ook uit Huissen die we onlangs hebben leren kennen en die de dag na Dees (vandaag dus) dezelfde operatie heeft ondergaan. Dianne komt pas morgen weer terug op de kamer want zij ligt nú in de PACU. Ik ben de hele middag bij Dees geweest. Ze heeft, met behulp van twee verpleegsters, zelfs al twee passen naast haar bed gezet. Dat kostte wel heel veel moeite en was bepaald ook niet pijnloos maar ze willen haar zo snel mogelijk weer mobiliseren, dus het moet maar. Knap gedaan schat!

Morgen krijgt Dees fysiotherapie en moet ze al een stukje op de gang gaan lopen. Daar kijkt ze (en ik) niet erg naar uit, maar het moet gebeuren. Hoe eerder ze weer een beetje mobiel is des te eerder mag ze weer naar huis.

Tot dusver valt alles niet tegen, het gaat ongeveer zoals ze het zich had voorgesteld afgaande op de verhalen van lotgenotes die vóór haar deze behandeling ondergingen. Dus, so far so good!

Morgen zien we weer verder…

Robert

13 Reacties op “Dees in Gent

  1. Lieve Robert en Dees,
    Door een ongelooflijke bronchitus en een ‘snotvalling’ Ben ik al een paar dagen in de lappenmand. Daardoor ook geen blogs meer gelezen van mijn blog-dinnetjes! En nu voor het naar bed gaan, dacht ik effe bijlezen, tjee…heb even een paar dagen gemist. Stom: ik dacht dat je in dezelfde week als Man geholpen zou worden! Hé meissie, ga aan je denken! ‘k zie de ge gerne!!
    baiske *
    Daan

  2. STERKTE DE KOMENDE TIJD EN HOOP DAT JE GAUW WEER THUIS BENT

    ROBERT BEDANKT DAT JE ONS OP DE HOOGTE HOUD

  3. Heee nog even kijken in de hoop… en ja, wat fijn Robert om update te lezen! Al uit bed, hemeltje lief, dat is wel heel snel hoor. Slopend voor jou ook lange uren en maar wachten. Wel super dat ze met Dianne op 1 kamer ligt, hopelijk gaat het met allebei goed. Sterkte en een knuf voor Dees.

  4. Haa, fijn om te lezen hoe het gaat! Potver meid! Een bult! Ik ben trots op je!

  5. Heel fijn om via jou op de hoogte te worden gehouden Robert!
    En ook heel fijn dat alles gaat zoals jullie dachten dat het zou gaan, geen verassingen!
    Heel veel sterkte en beterschap voor Dees en ook voor haar kamergenootje!
    En voor jou ook veel sterkte, het is voor jou toch ook weer pittig allemaal!

    Liefs Anja!

  6. Lieve Robert heel erg bedankt voor je verhaal! en wens die lieve dappere Dees heel veel sterkte met haar eerste stapjes, Fré

  7. Mariska van Geffen

    Hey, goed om te lezen dat de operatie achter de rug is en dat de voorlopige conclusie ‘so far, so good’ is!
    Heel veel sterkte en succes met het verdere opknappen.
    Groetjes,
    Mariska

  8. Die warmtedeken is idd erg warm. Was ik vergeten te vetellen… De eerste stappen vallen 100% mee. Helemaal vergeleken met het bungelen van je benen uit bed. Dat was bij mij ook met bloed, zweet en tranen. Hoeveel drains heeft ze nog?
    Ik ben nu anderhalve week verder en knap al lekker. Ben woensdag voor controle naar Gent geweest en moet over 2 weken weer terug komen omdat er in de bovenkant van mijn nieuwe meid nog aardig wat oud bloed en wondvocht zat.
    Als je wilt weten hoe mijn man de dingen ervaren heeft… Kijk gerust op mijn weblog. Daar heeft hij zijn bevindingen achter gelaten.
    Wens Dees heeeel veel sterkte van me en zeg haar maar dat ze zich echt elke dag 100% beter gaat voelen!!

  9. Lieve Désirée,
    Fijn, dat de operatie naar wens is verlopen. Knap nu maar gauw op! Veel sterkte bij het herstel!
    Liefs, Jeanne.

  10. Hoi Dees en Robert, fijn om te lezen. Ik hoop dat je spoedig weer op de been bent! Groeten, 10-eke

  11. He dees,

    Lees dat alles naar ‘verwachting’ is gegaan. Vind je ontzettend dapper al helemaal als ik lees dat je hebt gelopen. ben benieuwd of ik je durf te ‘volgen’ straks. Groetjes femke (carpe diem).

  12. Hallo Dees en Robert,

    Fijn dat alles zo gaat als het moet gaan. Vallen je gepimpte sloffen op tussen al dat “ziekenhuis”licht groen. We hopen dat je je sloffen gaat slijten daar in die gangen. Sterkte met je oefeningen en herstellen van je operatie.
    lieve groeten van de Bruensjes uit Huissen.

  13. Zo Deesje, dit heb je ook weer overleefd!
    Het is niet niks hè, weet ik uit ervaring.
    En dan te bedenken dat je eerder nog plannen had om de maandag voor de operatie naar Egmond te gaan voor je werk!! Ja hoorrr, net alsof je dan ook maar ìets zou opnemen, zonde van de tijd. Duuuuuuhhhhh!!! Je leek wel niet goed wijs!
    Gelukkig heeft je verstand overwonnen en heb je je samen met Robert, voor wie het ook allemaal niet niks is, op de juiste manier kunnen voorbereiden op deze zware tocht.
    En die is gelukkig goed gegaan!!
    Dikke knuf, Petra

Geef een reactie

