In Memoriam: Doppie

In Memoriam:

Doppie (oktober ’96- 9 november ’09)

Doppie_overleden

Doppie was ziek, echt ziek. Ze had het aan haar nieren en ze kon niet meer beter worden. Ze werd de afgelopen dagen zieker en zieker en nadat we vrijdag de dierenarts bezochten, hielden we rekening met het ergste. Vandaag konden we bellen over de bloeduitslagen en wisten we eigenlijk al dat we Doppie’s leven niet nodeloos zouden rekken.

Een piepklein poesje was ze toen ze bij me kwam wonen, 13 jaar geleden. Lief en leed hebben we gedeeld. Ze was er eerder dan Robert en eerder dan Isis….. Vanmiddag hebben we afscheid van haar genomen. Het voelde als een loodzware steen op mijn maag, maar ik kon en wilde haar leven niet rekken omdat ik nog geen afscheid van haar wilde nemen. Ze verdiende beter.

We hadden Isis voor het weekend al verteld dat Doppie zo ziek is dat we bang waren dat ze dood zou gaan. Toen Robert haar van school haalde, heeft hij haar verteld dat we Doppie vanmiddag zouden laten inslapen. Ze moest zo ontzettend hard huilen, echt verdriet, vanuit haar tenen. Uiteindelijk hebben we vanmiddag een kistje geknutseld en daar hebben we haar vanavond in begraven, in onze eigen tuin.

Lieve Doppie, het is stil in huis zonder jou. We hopen dat je veel plezier hebt in de hemel. Heb je Miets en Bert al gezien? En je papa en mama?

3 Reacties op “In Memoriam: Doppie

  1. Dikke kus voor jullie alle drie.

  2. Ohh wat diep droef. Ik krijg de creeps want van de week dacht ik aan jullie Doppie toen ik een foto van Mindy en mij met onze zere buikjes tegenkwam.
    Sterkte lieverds, het is zo erg om een geliefd huisgenootje te moeten missen.
    Knuf
    Ellen

  3. sterkte meid weet wat het is heb ons hondje 26 mei moeten laten in slapen we hebben haar gecremeerd en een mooie foto van haar hier aan de muur hangen ze is 14 jaar geworden

    denk aan jullie

Geef een reactie

