Nieuw woord

Ik heb al een paar dagen last van mijn linkerknie. Alsof ie af en toe op slot gaat. En dan heel hard knakt. En als ik overstrek, doet het echt zeer. Nu ben ik wel wat gewend, want door de overgang en de pillen zijn mijn gewrichten sowieso al enorm stijf. Ik moet mezelf altijd vasthouden als ik de trap af ga. Als ik in beweging kom, zie ik er, de eerste 10 stappen die ik zet, uit als een oud wijf. Alles doet zeer en mijn lijf wil gewoon niet mee. Vanaf stap 11 gaat het wel. Ach, het went.

Maar die knie, dat is nieuw. Ik word er ook een beetje angstig van, want één verkeerde beweging kan zomaar echt vervelend voelen. Aangezien ik het jammer zou vinden als mijn onlangs gestarte hardloopcarriëre nu al gedwarsboomd zou worden, vroeg ik Ilse, mijn fysiotherapeute, om er eens naar te kijken.

Ze boog mijn knie, ze voelde hier en daar en zei: ‘Ja, Dees, jouw vocabulair heeft er een nieuw woord bijgekregen: dit is nou een sportblessure…’ En ik riep nog: ‘Eh,… hoe schrijf je dat?’

Knieen_2

Maar goed, knie is ingetaped. Dat voelt direct al beter. Ik hoef geen rust te houden, maar een beetje voorzichtig doen kan natuurlijk geen kwaad. Neenee, dit is geen excuus om met het hardlopen te stoppen. Morgen doen Robert en ik weer ons hilarische rondje. Geen nieuw woord dat me tegenhoudt.

2 Reacties op “Nieuw woord

  1. Kanjer!
    Ik wou dat het een beetje mee besmettelijk was en zels op afstand. Zou dus ook meer moeten sporten!
    U

  2. Ha Dees,
    Ach, da’s altijd nog beter dan een writers-block of RSI-arm 😉
    Groetjes!

Geef een reactie

