Blootgewoon

Een tijdje geleden werden de Amazones gevraagd om mee te doen aan het programma Blootgewoon van Anita Witzier. In dat programma gaan twee groepen uit de kleren voor een goed doel. Van de foto’s wordt een kalender gemaakt en de opbrengst daarvan wordt verdeeld onder de goede doelen. Een groep Amazones besloot mee te doen voor het goede doel De Amazones. Vanavond werd het uitgezonden, zie Blootgewoon, uitzending 3

Het is ongelooflijk maar waar, maar Dees is compleet sprakeloos… Ik ben echt enorm geraakt door de manier waarop de dames daar stonden, waarop ze zo ontzettend veel verschillende aspecten van borstkanker in beeld gebracht hebben, de emoties die het opriep, bij henzelf zelf, bij Anita Witzier en bij de tegenstanders…. Tranen lopen over mijn wangen. Confronterend om me te realiseren dat het dus zo confronterend is voor mensen die niet bij de ‘incrowd’ horen…….. Cinn, die riep dat het mooi gedaan was, omdat het litteken zo mooi recht was (zoooo herkenbaar….) en dan de reactie van Anita daarop. Marielle, die zo moet huilen om haar zus, meer dan ze ooit om zichzelf gehuild heeft……..

Ze zijn allemaal, één voor één, zo mooi, zo sterk, zo relaxed….. They just made a huge difference…. De foto’s zijn zoooooo ontzettend mooi. Ik ben echt helemaal van slag. Ik dacht dat ik nergens meer om hoefde te huilen…. Maar het is gelukt: Dees aan het janken en helemaal van haar stuk…..

Helaas hebben ze niet gewonnen. Nu kan er alsnog een foto van de Amazones op de kalender als ze de meeste stemmen krijgen van het publiek. Doe mij een lol en stem (en dan bij voorkeur op de groepsfoto)….. zodat de meiden alsnog op de kalender komen…..

6 Reacties op “Blootgewoon

  1. Dees, ik heb gekeken en gestemd. Alhoewel het veel verder van mijn bed staat dan het jouwe, zat ik ook met dikke tranen in mijn ogen. Wat een kracht, humor en kwetsbaarheid, ik voelde het tot in mijn tenen, at een geweldige meiden. De Groningse mannen wonnen misschien met een paar astetisch prachtige plaatjes maar het zijn de foto’s van de Amazones die bij mij voor een brok in mijn keel zorgen. Liefs,
    Mar

  2. Hallo Dees, wat een mooie foto van jou en je dochter deze week in de Margriet!

  3. hoi dees

    ik heb ook gestemd hoor op de groepsfoto

  4. Hoi Dees, ik heb ’t niet gezien maar kan me zo voorstellen hoe het je aangreep. De groepsfoto is beeldschoon en tuurlijk heb ik gestemd. Oh wat lees ik nu, even de Margriet kopen!

    Liefs
    Ellen

  5. Hoi,
    Tuurlijk heb ik gestemd, al is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt: wordt alleen de foto met de meeste stemmen opgenomen – d.w.z. is het echt belangrijk dat iedereen op dezelfde foto stemt? Of worden alle stemmen voor de foto’s v/d Amazones bij elkaar opgeteld?
    De groepsfoto vond ik niet de mooiste, maar heb er voor de zekerheid toch maar op gestemd 🙂

  6. Dag Dees,
    Ik ben ook diep onder de indruk en ontroerd. Mooie, sterke en stoere vrouwen.
    En ja, gestemd heb ik ook! Op de groepsfoto, het kon nog net vandaag geloof ik. Doordat ik op vakantie was zag ik de uitzending ook nu pas, dankzij jouw site.
    Groetjes!!

Geef een reactie

