Bra bla

24 juni 2009

Robert en ik zijn druk doende geweest met het boek. Schrijffouten eruit, getallen als getal of voluit, rare zinnen eruit etc etc. Ik moest mijn gedachte laten gaan over de cover. Ineens wist ik het.

Find_a_cure3_4

Ik wilde deze foto die ik in november op mijn blog gezet had, die met de roze bh en de roze petunia’s. Nu kun je een foto niet zomaar gebruiken. Daar heb je toestemming voor nodig van de fotograaf. Ik schreef een mail naar de eigenaar van de site waar ik dit plaatje op gevonden had.

De eigenaar schreef me vanuit Canada, Waterloo in Ontario: The picture was sent to me and I had permission to use it. I can’t recall the details, but I believe this was the email address of the person who sent it. Her name was Julie. You could try contacting her; however, I’ve seen this picture in other places on the internet, and it looks like it was borrowed from my website (wording). If you can’t make contact, I wouldn’t worry about using it given the spirit it in which it was passed on to me. Kind thoughts, David

Hierop besloot ik een email te sturen naar deze Julie. Ik kreeg niet meteen antwoord en we dachten er niets meer over te horen. Daarom bedachten Robert en ik dat we zelf een foto moesten maken in dezelfde geest. Met het plaatje in de hand toog Robert naar de Zeeman. ‘Hebben jullie misschien ook deze BH?’ De meiden van de Zeeman moesten natuurlijk erg lachen en zowaar, ze bleken ook nog een vergelijkbare BH te hebben. Toen ik naar huis belde, zei Robert: ‘Nu, ja, eh, het is dus gelukt, he… Ik heb een BH gekocht.’ Ik schoot natuurlijk in de lach en vroeg of ie soms ook naar een tuincentrum was gegaan om te vragen of ze roze bloemen hadden die bij deze BH zouden passen. Dat niet precies, maar hij had bij het tuincentrum wel bijpassende bloemen gezocht en gevonden. Met het geleende fototoestel van mijn vader, schoten we plaatjes. BH recht, BH scheef, op het muurtje, tegen het hek, op de klim… Uiteindelijk hadden we er een paar waarvan er één helemaal naar onze wens was. Deze hebben we ingestuurd als coverfoto.

Vanmorgen opende ik mijn mail en kreeg uiteindelijk toch antwoord van Julie, vanuit Australië: Hi Desiree. Thank you for your email. It was lovely to hear from you. I do appreciate you contacting me about the Bra Planter I made with the pretty petunia ‘implants’ and I must say I would be delighted to have it included in your blog that is to be published. I have thought about making more Bra Planters to sell at a market but not sure if anyone would want to buy them but they certainly are a talking point in my home. I would not charge you at all for the use of the picture however if ever I get to the Netherlands (dream dream) maybe you could show me around? The same goes for you if ever you come to Australia you must contact me too. I wish you all the best with the blog and of course with the healing of your breast cancer – keep positive and remember that you are a special daughter of God. You are in my thoughts & prayers. Thanks again for taking the time to contact me about the planter – enjoy!!! Kind regards Julie Watt- downunder

Ik heb haar teruggeschreven dat we uiteindelijk zelf een foto hebben gemaakt en deze heb ik haar toegestuurd. Ik heb haar adres gevraagd zodat ik haar een exemplaar van het boek kan toesturen. Natuurlijk is ze welkom in Nederland en wie weet gaan we elkaar ooit in Australië ontmoeten. Bijzonder he?

5 Reacties op “Bra bla

  1. henriette en jan jansen

    Mooie kaft! Heel apart!
    Ik ben benieuwd hoe de uitgave uiteindelijk geworden is.
    Het is je gelukt. Nu hebben we ook een schrijfster in de familie.Goed hoor!
    Heel veel groetjes,
    Henriette en Jan

  2. Mijn eerste reactie toen ik je log zojuist opende was “wauw, wat een schitterende kaft”.
    Uiteindelijk vind ik de foto die jullie zelf gemaakt hebben zelfs mooier.
    Haha, wat een geweldig verhaal zit er achter. Euhm, stond Robbert met die BH in het tuincentrum plantjes te passen? hihi
    Wat bijzonder dat je uiteindelijk zo’n warme reactie van die lieve Julie hebt gekregen.
    Ik ben benieuwd naar de reacties op je boek.
    Groetjes,
    Sandy

  3. Laat ik deze blog nou even helemaal gemist hebben…..
    Bijzonder verhaal Dees!
    En de cover van je boek mag er zijn…. ik dacht echt dat het de foto was die je eerder in je weblog had gebruikt….. Hahahahaha!

    Liefs Anja!

  4. Great idea, but will this work over the long run?

Geef een reactie

