Krijg nou tieten…¦

Ik vind mijn lijf met die ene borst niet lelijk, hoewel ik mooier was met twee. Met een prothese kan ik mijn lijf voor het oog van anderen goed corrigeren. Nu moet ik zeggen méér decolleté en méér keuze qua BHs blijft wel altijd een wens. Dat werd aangewakkerd door een bezoek aan de Marlies Dekkers Store in Rotterdam.

Donderdagavond mocht ik, samen met een aantal andere patintes uit mijn ziekenhuis, mee naar Rotterdam om BHs te passen. Marlies Dekkers wilde zien of de huidige collectie aan te passen is aan de wensen die wij als patiëntes hebben. In ons gezelschap waren vrouwen met een reconstructie, die borstsparend waren geopereerd en vrouwen met één borst en een prothese. We werden hartelijk ontvangen, met drankjes en chocolaatjes. De crew (verkoopsters en ontwerpsters) van Marlies Dekkers was ook geweldig. Zonder enige gene namen ze maten op en haalden alles te voorschijn dat zou kunnen passen.

Ik had twee protheses meegenomen. Behalve mijn gewone prothese, die in een zakje in mijn BH past, had ik sinds een week ook een plakprothese (dat is een prothese die met zuignapjes aan je huid plakt). De Marlies Dekkers-BHs die ik paste, onder het bezielend oog van één van haar topontwerpsters, waren geweldig…. althans aan één kant. Een beetje zuur was dat wel. Het deed me denken aan the good old times, toen ik nog twee borsten had, want zo’n 15 jaar geleden heb ik eens een Marlies-BH gekocht, in de uitverkoop. Ze was nog lang niet zo bekend en die BH zat ongelooflijk mooi.

Maarja, nu is dat een ander verhaal. Wat we ook deden, er bleef aan de platte kant altijd een stukje prothese (of plakprothese) uitpiepen. Uiteindelijk paste mijn amazone-vriendinnetje Esther een Marlies-voedingsBH en die was van alle BHs nog het beste, maar ook dan hadden we in het decolleté net een extra randje nodig. Het heeft de ontwerpdames zeker aan het denken gezet en ik hoop dat ze geinspireerd raken om het probleem van de ‘platte kant’ op te lossen. Van de dames die borstsparend waren geopereerd of een reconstructie hadden en die niet zomaar gewone bhs aan konden, ging een deel de winkel uit met een fantastische sexy en perfect zittende BH. Heel erg leuk !!!

Mijn chirurg was er ook en kon het niet nalaten wéér eens te vragen wanneer ik nou die reconstructie zou laten doen. En ik was wéér stellig: ‘Misschien ga ik er over drie jaar eens over nadenken, als ik dan nog leef… Geen zin om in het ziekenhuis te liggen en geen zin in de risico’s.’

Dat was donderdag.

Nu was die plakprothese, die ik had, te klein. Ik zag onder mijn shirts dat ie niet goed was, dus ben ik zaterdag terug gegaan. Daar kwamen we erachter dat een maatje groter eigenlijk nog te klein is. En al passend kwamen we er ook achter dat ik eigenijk een grotere BHmaat heb. Bij Marlies Dekkers kwamen ze daar ook al op. Nouja, het gevolg daarvan is dat ik eigenlijk sowieso een grotere prothese moet en daarbij moet ik dan een stevigere BH dragen, plakprothese of niet. En het gevolg dáárvan is dat je dan sowieso veel meer BH in je decolleté ziet dan dat ik normaal gesproken heb.

Kortom, in plaats van een oplossing voor het probleem dat ik heb met mijn prothese, namelijk dat ie in de loop van de dag opschuift naar mijn borst, en dat de keuze beperkt is, heb ik er een probleem bij gekregen. Ik draag schijnbaar te kleine BHs, moet dan toch uitwijken naar grotere, die dus méér in het decolleté te zien zijn en bovendien is de keuze dan zo beperkt dat ik er geen ruk meer aan vind….

Ik wil zoveel mogelijk decolleté en leuke BHs….

En dat betekent dat ik donderdag nog heeeeel hard riep geen reconstructie te willen, maar dat ik vandaag bedenk dat dat wel de oplossing is voor mijn probleem. Ik denk dat mijn chirurg zit rot gaat lachen.

(en als ik me weer bezig ga houden met BHs en borsten, mag je wel concluderen dat ik me een heel stuk beter voel !!)

5 Reacties op “Krijg nou tieten…¦

  1. Ha Dees, het maakt wat los he? Lekker die mooie BH’s passen……….. Ik heb ook echt de jeuk gekregen om weer 2 borsten te hebben.

    Esther

  2. ja, blijft voor mij ook een dilemma. Bang voor de vervelende complicatie of zelfs het mislukken van de operatie. Lange herstelperiode, de pijn enz enz….maar oh, ik wou ook dat ik weer twee borsten had. Zeker met warm weer, wordt ik echt helemaal gek van de prothese, plak of niet…kus

  3. vorige berichtje was van mij, vergeten…pfff

  4. Vandaag een leuk hesje aan, beetje bloot en maar opletten of die BH goed zit. Het zit nooit 100%.
    Ja, de zomer is inderdaad wat lastiger, maar voor mij nog geen hang (hihi, toepasselijk woord) naar verandering.
    Heb er redelijk vrede mee.
    Ik snap het wel hoor als anderen er wel toe besluiten. Succes met het maken van een definitieve keuze.
    Liefs, Daan

  5. Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen met het nemen met de, voor jou, goede beslissing. En als die uitvalt richting reconstructie, dan kun je jezelf daarna mooi tracteren op een echte Marlies Dekkers! Toch?

Geef een reactie

