Broodje Half om

Vandaag heb ik gebeld over mijn botdichtheid en mijn bloedwaarden. Ik ben ook bij de cardioloog geweest, maar er moest nog een echo gemaakt worden en dus heb ik ergens in april een nieuwe afspraak. Over mijn hart valt dus nog niks te zeggen, behalve dan dat het klopt.

De botdichtheid was afgenomen ten opzichte van vorige keer (anderhalf jaar geleden), maar het zat nog niet in de gevarenzone. Het was te verwachten, want postmenopausaal zijn en een aromataseremmer slikken, dat is niet zo goed voor je botten, maar oké, we bepalen het over 1 of 2 jaar wel weer opnieuw.

En dan de bloedwaarden. De tumormarkers zijn normaal. Oef…. dat is mooi. Maar…. de leverwaarden zijn wel verhoogd.

“Dat is meestal vanwege een wijntje”, zei mijn oncoloog, maar ik drink niet, dus dat kan niet. “Kan ook een infectie zijn ofzo…”

“Denk je ook aan leveruitzaaiingen?”

“Nou, nee, niet direct, maar ik wil het wel nog een keer laten prikken en we kunnen ook een leverecho doen, als je wilt.”

Gaat het dus toch spoken, he… Ik kan wel tig dingen bedenken, maar ik word er toch bang van. Ik heb vanmiddag meteen bloed laten prikken en ik mag morgenochtend al komen voor de leverecho….

Lever… Ik wil niks raars met mijn lever. Een broodje half om, dxe1t wil ik met lever, met pekelvlees en zout en peper. Verder helemaal niks…

2 Reacties op “Broodje Half om

  1. Met tranen lees ik je verhaal over carnaval en met de bibbers en kippenvel over je broodje lever.
    Je t’embrasse.
    U

  2. meissie….. weer spannende dagen…. verstandelijk weet je dat het helemaal niks hoeft te betekenen.
    Een héle kleine schrale troost…. mijn leverwaardes zijn nooit normaal, overdag heeft ‘tie de waardes die die ’s nachts moeten hebben en vice versa…… Maarja, ik heb dan ook niet jou geschiedenis.
    We duimen gewoon weer even voor goed nieuws!!!
    Isis nog meer gecarnavald? Of bleef het bij het schoolfeest?

    Groetjes Anja!

Geef een reactie

