Carnaval

Carnaval op school… Isis verheugde zich er al de hele week op dat ze als prinses naar school mocht. Dus vanmorgen was ze vroeg wakker en wilde snel haar witte, glanzende jurk aan. Lipjes rood gekleurd en goudkleurige oogschaduw op. Isis was niet alleen verkleed als prinses, ze wás een prinses. Spannend vond ze het wel. Ze had zelfs een beetje hoofdpijn vanmorgen (maar gelukkig wilde ze wel een paracetamolletje slikken).

We stapten samen op de fiets en in de verte hoorden we de harmonie al. Op school waren er veel ouders en natuurlijk heel veel verklede kinderen. Voor de school stond een grote wagen waar de hele raad van Elf in stond. Ik hield Isis’ hand vast toen we de school binnen gingen. Verbeeldde ik het me of kon ik haar spanning voelen?

Ineens moest ik denken aan Margreet, dat ze vorig jaar persé de vrijdag van Carnaval uit het ziekenhuis wilde zijn. Ze wilde thuis zijn voor Sven. Ze wilde niet dat de filmploeg van BNN die dag zou komen. Nee, carnaval op school, de laatste carnaval die ze met haar zoon zou vieren, dat moest privé blijven.

Ik voelde de tranen in mijn ogen prikken. Was het de spanning van Isis? Was het de herinnering aan Margreet? In elk geval wist ik ineens zeker dat ik vandaag niet moest gaan werken. Ik wilde mijn dochter zien, die voor het eerst Carnaval zou vieren. Ik wilde haar in de optocht zien. Haar blije snoetje op het moment dat ze haar vader en moeder aan de kant van de weg zou zien staan.

Isis_in_de_optocht_4

Eén telefoontje naar kantoor en het was geregeld. Trots als een pauw stonden we aan de kant van de weg te zwaaien en zodra Isis voorbij was, sprongen we als een speer op de fiets om op een andere plek wéér vooraan te staan. Nóg een keer de optocht zien. Nóg een keer zwaaien. Tot vier maal toe.

Kind van mij. Mooiste, liefste kind van mij. Je eerste Carnaval en ik was erbij.

6 Reacties op “Carnaval

  1. Mmmm, je krijgt me toch altijd aan het snotteren, Dees. Prachtig gedeeld. Gefeliciteerd ook met je uitslag van de week! Een lei wat opeens een stuk schoner is.

  2. ja ook hier tranen in mijn ogen… ontroerend en verdrietig en mooi wat je vertelt.
    ik zie jullie helemaal rondracen en iedere keer weer dat blije gezicht van isis…
    mmmmmmmmm wat mooi om door dat besef hoe breekbaar we zijn, je momenten echt te koesteren, iedere keer weer help je mij herinneren daar aan!!!! dank je!

  3. Jeetje…. waterige ogen krijg ik ervan…
    Geniet maar van jullie prachtige prinsesje!! Je hebt soms van die momenten dat je ineens beseft hoe bijzonder het toch is om mama te mogen zijn!

    Smak!
    Anja!

  4. Hier ook de tranen hoor – wat kun je toch prachtig verwoorden wat het belangrijkste is in dit leven.

    liefs,

    Anne

  5. Lieve Dees, wat zag Isis er mooi uit… en wat goed dat je besloten hebt om lekker de dag vrij te nemen om te kunnen genieten van jullie kleine meid!!!TOPPERTJE!!!! Spreek je gauw. Dikke kus, Nancy

  6. Mooi weblog ga zo door

Geef een reactie

