This is TV man…….

 

‘Volgende keer beter’

‘Volgende keer beter’ is een talkshow van Teleac onder leiding van Elsemieke Havenga. In 10 afleveringen vertellen patiënten over miscommunicatie in de gezondheidszorg. Ze vertellen wat er mis ging en hoe ze zelf hebben ingegrepen. Artsen en andere hulpverleners reageren.

Al doet de tijdgeest anders vermoeden, veel mensen stellen nauwelijks vragen en gaan blindelings af op hetgeen een arts of andere zorgverlener adviseert. De dokter heeft er immers voor doorgeleerd. Zo’n afwachtende houding kan gevaarlijk zijn.

Onze gezondheidszorg wordt steeds ingewikkelder. Daardoor wordt de kans op fouten groter. De zorgverlener is altijd verantwoordelijk voor het voorkomen van fouten, maar de gasten in ‘Volgende keer beter’ laten zien dat een actieve houding van de patiënt van levensbelang kan zijn. ‘Volgende keer beter’ is in samenwerking met UMC Utrecht geproduceerd.

Herstel vertrouwen (serie 2)

Uitzending: 13 februari 2009 19:55 Ned 2

—————————————-

Vlak nadat Dees is gestopt met borstvoeding voelt ze een harde plek in haar borst. De radioloog vindt dit volstrekt normaal en opgelucht gaat Dees naar huis. Maar ze krijgt meer klachten en pas een half jaar later wordt een ernstige vorm van borstkanker geconstateerd.

7 Reacties op “This is TV man…….

  1. Nou, ik zit 13 februari zit ik voor de buis, hoor!
    XXX

  2. He Dees, ik heb het in mijn agenda gezet.

    Groetjes

  3. I’ll be there!
    U

  4. Een beetje het verhaal van mijn zus,ze gaat naar de dokter omdat ze last heeft van een nare bruine afscheiding.De dokter maakt een uitstrijkje dat is pap 2.Volgens hem niets verontrustends,hooguit een infectie.Ze krijgt anti-biotica en het advies na een half jaar nog een controle uitstrijke te maken.Dan blijkt er een tumor te zitten die al is uitgezaaid in 19 klieren.Je vraagt je af hoe artsen zoiets kunnen missen.Aan de andere kant is een diagnose moeilijk te stellen denk ik.Tijdens de borstvoeding heb je inderdaad harde plekken,bij pap 2 heb je normaal hooguit een infectie geen tumor.Kortom ga altijd op je eigen gevoel af en blijf aan de bel trekken als dat gevoel niet goed is.Het kan je leven redden.

  5. Ik zit voor de buis.

  6. Volgens mij heb je ooit al eens verteld dat je hiervoor gevraagd was, toch?? Dus de 13 de uitzending….. ik zit voor de buis!

    Groetjes!!!

  7. Hoi Dees,

    Ik ga zeker kijken!

    Groetjes Lisa

Geef een reactie

