MRI en mammogram

 

Mammogram

Pijn in mijn heup en pijnlijke plekken op mijn kop. Ik ben ook gruwelijk stijf. Pijn in al mijn gewrichten. Als ik opsta, sta ik echt even te tollen. Als ik de trap afloop, houd ik me overeind aan de trapleuning. Zal de kou wel zijn en de feestdagen met veel zitten en hangen, dat helpt ook niet echt. En dan slaat de gedachte-machine aan en is niet meer te stoppen. Ik probeer het te negeren. Als het niet erger wordt, doe ik verder niks en wacht ik het af (want stel voor dat ik slecht nieuws krijg, daar heb ik helemaal geen zin in. Kan in dat geval best nog even wachten….).

Ik heb morgen een MRI en een mammogram. De jaarlijkse maar dan een beetje naar voren gehaald vanwege de onrust eind november. Zucht…. Robert gaat met me mee. Mijn moeder gaat Isis van school halen (want sinds vandaag heb ik een kindje dat naar de basisschool gaat !!!!). Na dit ziekenhuisbezoek heb ik afspraken voor mijn werk. Moet kunnen.

Laatst bekeek ik het lijstje In Memoriam op www.de-amazones.nl . Er staan 9 meiden op, die ik op het forum meegemaakt heb en die inmiddels niet meer leven. Negen jonge meiden in nog geen twee jaar. Dat is toch ongelooflijk? Ik kan niet ontkennen dat ik soms denk: “Het kan haast niet dat het met mij goed afloopt…..”. Alsof ik zo ongeveer zit te wachten op de dag dat ik het slechte nieuws krijg.

Maarja,… ik denk dat er, behalve dat ik enorm zou balen en huilen, eigenlijk niks zou veranderen. Ik zou toch doorleven, zoveel mogelijk genieten, blijven werken (zolang als dat gaat)….. Ik weet het natuurlijk niet……. en ik hoop het ook nooit te weten…

De angst, de blaffende hond moet gewoon weer in zijn hok, maar met dit vriesweer wil ie op een kleedje voor het haardvuur…. Morgenmiddag knal ik hem toch gewoon zijn hok in….

6 Reacties op “MRI en mammogram

  1. 9 meiden is heel veel, de verhalen komen ook hier elke keer heel hard binnen en dan ben ik lang niet zo actief als jij op het forum.
    Benader je het van een andere kant dan is 9 weer heel weinig.
    De Amazones hebben momenteel 1445 geregistreerde gebruiksters.
    Van hen waarmee het heel erg goed ga hoor je niets meer.
    Jij was toch diegene die met iedereen afspreekt dat ze heel erg oud ging worden ?

  2. Lieve Dees, het leven met die verrekte hond die zo af en toe zo venijnig uit zijn hok springt, dat lijkt me zo enerverend. Ik ga helemaal mee voor terug in dat hok, en wel snel een beetje!! Ik lees hoe je je best doet om die hond te parkeren, geen ruimte te geven tot ie het ‘verdient’. Maar confrontatie met amazone-dinnetjes die je hebt moeten verliezen, maken het natuurlijk wel verdomde echt en de strijd met die hond wel extra zwaar. Ik zal aan je denken morgen. Hee wat stoer een meisje op de basisschool trouwens! Hoe vind ze het?? Mag ik je tenslotte nog een heel, heel mooi jaar toewensen waarin die rothond lekker kort aangebonden in zijn hok blijft zitten? Mar x

  3. Stop dat rotbeest terug in zijn hok en koop een heel dik traliehek met 10 sloten!
    Dees, ik ga veel aan je denken morgen! Kus! Daan

  4. Sterkte morgen, au au die plettermachine!
    Die hond blijft uit z’n hok komen ja.. zit al weken, wat heet maanden in de lappenmand maar verdom het om eerder dan normaal controles te doen, raar? misschien wel, ben gewoon te bang denk ik, gooi het op de winter want zomers voel ik me stukken beter. Dus ben ik nu een struisvogel, oké dan, feit is wel dat van m’n 5 vriendinnen (allemaal andere kanker dan ik), er 3 recidieve hadden en 1 nog heeft, zij haalt de volgende kerst niet, hoe lang nog, niemand weet ‘t. 16/1 is de dag van mijn boze boodschap, dan is ’t 5 jaar geleden, dé termijn dat je erna wat optimistischer mag zijn bibber. Ook zoveel lotjes verloren de afgelopen jaren, het blijft een hijgende hond in je nek meid, I know.. Nogmaals sterkte, ik duim!!

    Liefs
    Ellen

  5. Lieve, lieve Dees en Robbert, veel sterkte morgen (en de dagen tot de uitslag – die onzekerheid moet vreselijk zijn… altijd op de achtergrond erbij).
    heel veel liefs Daan

  6. AGAIN BE STRONG!!!
    U

Geef een reactie

