December

Img_5457b_2

December 2004. 11 December was ik uitgerekend en had ze geboren moeten worden, mijn zo innig gewenste kindje, maar ze bleef lekker zitten. Groter en zwaarder werd ze. En ik,…. ik werd ook zwaarder en zwaarder. Ik sliep haast niet meer. Ik kon bijna niet meer lopen en vanaf 11 december moest ik zowat elke dag huilen, elke ochtend weer verbaasd en teleurgesteld dat de weëen die nacht wederom niet begonnen waren. Ik wilde mijn kindje gezond en wel in mijn armen hebben. Het werden de langste 11 dagen van mijn leven. Omdat ik elke dag verwachtte te bevallen, maakte ik geen afspraken meer en had ik geen plannen en elke dag opnieuw duurde zo ontzettend lang. Eén van die dagen besloot ik mezelf naar de auto te rollen en een kerstboompje te gaan kopen. Het werd een piepklein boompje dat ik met piepkleine lampjes en balletjes versierde. Uiteindelijk werd Isis op 22 december geboren, een prachtige flinke dame, 53 cm, 4160 gram.

Na de Kerst ging het boompje de tuin in. Het boompje groeide en zag er in December zo mooi uit dat we hem weer naar binnen haalden en versierden.

December 2008. Isis is net vier jaar geworden. Getrakteerd op de peuterspeelzaal, voor haar verjaardag en voor haar afscheid, want na de vakantie mag ze naar de basisschool. Thuis een feestje gevierd, met frites en knakworstjes en een door Robert en Arend verzorgde Indische rijsttafel. Het was onwijs gezellig (en een ongelooflijke bende, haha).

Het boompje op bovenstaande foto was het piepkleine boompje van december 2004 en ook deze Kerst staat ie weer versierd bij ons binnen. Elk jaar wordt ons meisje een stukje groter en het boompje ook. En als ze 18 wordt en op kamers gaat, mag ze hem natuurlijk meenemen.

We wensen iedereen gezellige feestdagen !!!!

4 Reacties op “December

  1. Hoi Desiree,
    jij ook fijne dagen toegewenst.
    Wat een prachtmeid!
    en dat 2009 je allen maar goeds mag brengen.
    lieve groetjes, jet

  2. Snif, wat wordt ze al weer groot!!
    Mooie foto, gave kaart! Thsnks!

    X Esmée

  3. 4 jaar alweer…. En 5 januari naar groep 1!!! Het gaat toch zo snel allemaal…. Anne wordt alweer 6…..
    Ze zal het wel reuze spannend vinden hè?? Dat ze naar school mag!!
    Ik hoop dat jullie genoten hebben de afgelopen dagen!!
    Alle goeds voor 2009, dat het een geweldig jaar mag worden!!!

    Liefs en een dikke kus van Anja!

  4. Mag ze wel een flinke kamer nemen als ze 18 is, hihi.

    Ik weet het nog goed toen we samen op het forum schreven. Sterre op 17 december, 10 dagen na de uitgerekende datum. Wat waren we ongeduldig en nieuwsgierig.
    Sterre’s wiegje stond naast de kerstboom. Wat was het een prachtige kraamtijd zo rond kerst.

    En tja, morgen gaat mijn grote kleine meid ook naar school. De afgelopen 4 jaar waren de snelste van mijn leven. Met de mooiste en de minst mooie momenten van mijn leven. De mooiste momenten heb ik aan Sterre te danken, de minst mooie aan die rotziekte van Bas. Maar gelukkig gaat het nu weer de goede kant op en kunnen we weer vol goede moed naar de toekomst kijken. Ik heb er weer volop vertrouwen in dat zowel jij als Bas je dochter niet alleen naar de basisschool zal zien gaan, maar straks ook in een glansrol van de afscheidsmusical zal zien staan. Maar dat is gelukkig nog heel ver weg. Morgen voor de eerste keer het rugzakje op en naar school. Wat een mijlpaal he?

    Al het goede voor 2009!
    Liefs,
    Sandy / Anna72

Geef een reactie

