Nét even anders

“Het leuke is dat je onder je kleren kunt zijn wie je wilt. Naar een belangrijke vergadering zul je je zakelijk kleden, maar als je daaronder een spannend setje aandoet, voel je je nét even anders.” (Marlies Dekkers)

Poeh,… Wat was het een tijd geleden dat ik me ‘nét even anders’ heb gevoeld…. In de protheselingerie is de keuze beperkt en ligt de nadruk op steun en functionaliteit en duidelijk niet op ‘leuk of spannend’. De keuze is gebaseerd op het model ‘De Waard’-tent en die heb je dan in wit, huidskleurig en als je mazzel hebt, in zwart. Kant? Hu? Nooit van gehoord…..

Ik was naar omstandigheden dus al tevreden over mijn sportbeha met racerback en removable pads (in allerlei hippe kleuren), maar toch begon het afgelopen week te kriebelen. De ene na de andere folder viel op de deurmat en mij werd wel duidelijk dat lingerie dit jaar hét Kerstgeschenk voor de vrouw is. Hoewel ik geen enkele behoefte voel om met Kerst in mijn onderbroek wulps op een schapenvacht te liggen (waarom zou ik?), raakte het me toch.

Ik herinner me dat gevoel nog wel dat Marlies Dekkers hierboven beschrijft. Lingerie is lekker, lekker voor jezelf. Een ongekend gevoel van luxe, waar je je elk moment van de dag van bewust bent. Niemand hoeft het te zien, maar je voelt je er sterker, beter en onafhankelijker door. En het feit dat ik één borst heb ingeleverd, verandert niks aan die behoefte om me óók sterk en onafhankelijk te willen voelen.

Zo kwam ik vanochtend terecht bij Nienke Danhof van Roses Bodycare in Arnhem, een sympathieke, jonge en vlotte vrouw, met een zaak waar je op afspraak naar toe kunt. De collectie die ze heeft, maakte een enorme gretigheid in mij los. Volop kant, roze, zwart, rood, je kunt het zo gek niet bedenken, met bijpassende slips en strings. Ze heeft de naaimachine paraat staan en naait ter plekke een hoesje in de beha en ze vermaakt de beha daar waar nodig is. Bredere banden? Bandjes kruizen? Ze fixt het allemaal. Wat een gelukzalig gevoel. De ene stond nog mooier dan de andere en mezelf bekijkend in de spiegel moest ik echt een traantje wegpinken.

Aan het einde van de dag kon ik een hele tas met voor mij op maat gemaakte setjes ophalen. Mijn Kerst kan niet meer stuk (en de wetenschap dat de belastingdienst dit Kerstgeschenk betaalt, daar word ik natuurlijk nóg vrolijker van).

Als je mij binnenkort tegenkomt en je vindt dat ik een beetje raar loop, bedenk dan dat ik zweef, omdat ik mij ‘nét even anders’ voel. Ik verklap niet wat ik onder mijn kleding aan heb, maar ik kan je garanderen dat het heel, heel mooi is.

10 Reacties op “Nét even anders

  1. Af en toe is het heerlijk om jezelf eens flink te kietelen.
    Tof dat je je juiste adres hebt weten te vinden.
    Dus toen jij vanmiddag je telefoon niet opnam liep je buiten te zweven met een tas vol moois, snap hem.

  2. Wat een handige jet die vrouw en wat enorm gaaf dat ze zonder dat ze het misschien weet illusionistisch bezig is. Zweef ze het nieuwe jaar in! Kizz Ans

  3. Wouw Dees, wat gaaf!! Lijkt me heerlijk zo te kunnen shoppen, mooie lingerie!! En nog dichtbij ook nog! Wat een topwijf is dat zeg!

    X Esmée

  4. Oh wat heerlijk Dees, zweef maar lekker hoor! Ik ben ook blij, broeken kopen is een ramp, buik 36, rest maatje 34, als je dan voor weinig 2 stuks vindt die als gegoten zitten, dat maakt Venussen blij grinnik!

    Fijn weekend, jullie vieren vast Isis’ verjaardag.

    Felicitatieknuf,
    Ellen

  5. Wauw, ziet er mooi uit! Moet ik ook nog even naar toe dit jaar…

  6. Nou, dan heeft die vrouw gouden handjes en een gat in de markt gevonden! Want waarom zou een vrouw met een (of 2) borsten minder niet ook gewoon mooie lingerie kunnen dragen! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!! Ik zou zeggen: Zweef 2009 tegemoed!!!

    Verder begrijp ik dat Isis bijna jarig is??? Alvast een hele dikke proficiat dan! Maak er een superdag van voor jullie meiske!

    Dikke kus Anja!
    (met een rete melig filmpje op mijn weblog….)

  7. He Dees, Lekker he? Ik ben ook bij Nienke geweest en ik vond ook dat ze het erg leuk doet en mooie dingen in de winkel heeft. Heb je ook een schapevacht in huis? Dat kun je nu mmisschien wel gebruiken?! Ha ha ha,

    Esther

  8. Lieve Desirée,

    Wat schrijf je toch fantastisch!

    Je hebt wel een heel spannende, angstige tijd achter de rug. Gelukkig dat die – met de feestdagen in het vooruitzicht -weer achter je ligt.
    Ik hoop dan ook met heel mijn hart dat je die op een fijne, ontspannende manier mag doorbrengen.
    Desirée, ik wil jou, Robert en Isis een heel fijn kerstfeest toewensen en een heel mooi, ontspannen en gelukkig 2009.
    Liefs van Jeanne.

  9. Lieve Dees,
    Van harte gefeliciteerd met jullie grote kleine meid!!!!!!!!!
    Ik ben nog net op tijd geloof ik, hoe was het feestje?
    Zoen voor Isis!
    Liefs van Diaan

  10. Ik wens jullie samen een fijne jaarwisseling toe & één zweverig ;)mooi,liefdevol ,gezond,gezellig,avontuurlijk,sucsesvol 2009 toe..

    Wauw meid moest weer net als jouw een traantje weg pinken .Een kanjer ben je voor mij ,liefs debora.
    Ps en nog proficiat met isis haar verjaardag..op naar de volgende feestjes in 2009XXXXXXXXXX

Geef een reactie

