Benigne

Benigne. Er is wel iets gevonden wat op een infectie lijkt, maar volgens mijn radiotherapeute is dat geen reden om me zorgen te maken. Poeh, een last van onze schouders.

“Benigne” zei ze. Ik kon het niet direct geloven, maar wist wel meteen dat dit goed nieuws was. Robert zegt dat woord ‘Benigne’ helemaal niks. Die dacht: “Nu komt het. Nu komt er een getal dat aangeeft hoe ernstig het eigenlijk is….” Een beetje zoals het alcoholpercentage in drank. 5% in een biertje, 12% voor wijn en 45% voor een beetje fatsoenlijke whisky. ” Een beetje kanker of echt een stevige kanker, zeg maar, de whisky onder de kankers…

Ben ik nu gerustgesteld? In zekere zin wel, ja. Ze hebben geen kanker gevonden. Maarja,… waardoor krijg je dan een infectie? Wordt die niet veroorzaakt door een tumor die erachter zit?

Zeeslag_nieuw_3   “Niks om je zorgen over te maken” zei mijn radiotherapeute. Dat is het dan. Daar moeten we dan maar op vertrouwen. Meer zekerheid krijgen we niet. Ze kunnen toch ook niet, zoals met Zeeslag, om de centimeter hapjes nemen uit mijn borst. Eerst een kruis en daarna alle tussenliggende gebieden, met het doel om ergens een stukje kanker te prikken, zoals je schepen bombardeert……

Het is goed nieuws. Punt. Ik had vanmorgen mijn feestjurk aangetrokken. Goed nieuws moet je afdwingen. Dat is gelukt. Het feest mag beginnen.

13 Reacties op “Benigne

  1. POEEEHHH wat een opluchting!!
    Zal jullie toch tijd kosten om dit weer te verwerken, bedoel dat ondanks supersnel onderzoek je toch weer blijft malen, waarom die infectie.. Neem in spijkerbroek en trui een feestelijk glaasje wijn op je!
    Dikke kus
    Ellen

  2. Pfff, gelukkig.
    Alles loopt deze week gelukkig goed af.

  3. poeh hee dees, gelukkig goed nieuws, maar je hebt wel stalen zenuwen nodig, lijkt me zwaar hoor. Maar ik ben blij dat je je feestjurk hebt aangetrokken, echt een Desiree actie, ben heel blij voor je in ieder geval, Fré

  4. Dat wilde ik natuurlijk hier plaatsten, dus nog een keer: ook heel erg beterschap voor die lieve kleine Isis!

  5. Ben al zes keer naar mijn computertje gelopen vandaag. Pffft, meid ben blij voor jou en de “jouwen”.
    Liefs, Daan

  6. Ik ben zo blij voor je!

  7. Pff.. Opluchting!
    Heel fijn voor je

  8. Held!
    Weer doorheen geslagen en wat kan je toch ontzettend goed schrijven.
    Ursula.

  9. Ook voor jullie gelukkig goed nieuws!! Pfff…. Nat

  10. zucht… gelukkig goed nieuws… heerlijk. Ik moest vanochtend meteen kijken op mijn werk en ben blij te lezen dat het “niets is om je ongerust over te maken”… wat je dan ook maar niet moet doen! (klinkt lekker makkelijk, maar zal echt wel tegenvallen toch? ) LIefs, Plien

  11. Ha Desiree,

    Ik heb weer even je verhaal gelezen en ben wederom onder de indruk wat er allemaal in je omgaat en hoe goed je dat allemaal kunt verwoorden. Lijkt me voor je heel fijn dat je het zo kunt verwoorden, hoewel je natuurlijk eigenlijk helemaal geen weblog zoals deze wilt hebben. Ik wens je veel sterkte en succes. En ik duim voor je.

    Anke

  12. pffff Dees lees net je verhaal en meteen ook het “goede” nieuws.
    Ben blij voor je en hou je feestjurk maar gewoon de rest van je leven aan!
    Liefs Miranda (mier)

  13. Hoi Desiree.
    Gefeliciteerd met de goede uitslag.
    Ieder van ons kan met je mee voelen welk een spanning dit weer heeft mee gebracht. Geniet met volle teugen van deze feestmaand!Doe ik ook.
    gr Anja R

Geef een reactie

