Hou me vast

Hou me vast, al is het maar voor even.
Laat me even op je steunen.

Heb ik je verteld dat ik moe ben, dat mijn lijf zo moe is, van het volhouden, van het doorgaan en van het altijd en eeuwig maar willen?
Heb ik je wel eens verteld dat ik soms zo genoeg heb van dat lijf met die extra kilo’s, met dat strakke litteken en die pijntjes overal en nergens?
Heb ik je gezegd dat ik niets liever wil dan meedeinen met de golven, niets voelen, niet sturen en erop vertrouwen dat het goed komt?

Kon je mij maar even overnemen…
Kon je mijn lijf maar eens aantrekken en voelen hoe het voelt…
Kon je maar een kijkje nemen in mijn hoofd…
Kon je de teksten maar beluisteren die dagelijks in een razend tempo door mijn brein zoeven…

Ik weet het wel. Ik doe het zelf. Ik jaag het tempo op.
Ik initieer. Ik exploreer. Ik duik erin.
Bang om niets mee te maken.
Bang om de tijd tussen mijn handen door te voelen glippen.
Bang om niet meer geraakt te worden.
Bang om te denken dat de dagen niets meer toevoegen.

Hou me vast, al is het maar voor even.
Laat me even op je steunen.
Ik wil rusten, huilen en zuchten…
Even diep ademhalen…

Pas op de plaats maken en dan opnieuw koers bepalen…

10 Reacties op “Hou me vast

  1. indringend mooi Dees! liefs Tineke

  2. Tjeetje Dees, jij schrijft hier gewoon op waar ik al maanden mee rond loopt. Alsof je de gedachten zo uit m’n hoofd hebt overgenomen….

    Daarom speciaal voor jou:
    http://nl.youtube.com/watch?v=WhyzyjN2v_0

    Liefs Caatje

  3. Ja….. kon dat maar eens…..
    Dikke knuffel!!!
    Anja!!

  4. Hoi Dees,wat die kilo’s betreft,zelf heb ik een loopband aangeschaft,je kunt iedere avond een paar kilometer wandelen afgewisseld met rennen lekker voor de televisie.Je voelt je meteen een stuk beter en de kilo’s vliegen eraf,bij mij meer dan een kilo in een week.Verder snap ik hoe je je voelt.November is gewoon een bijzonder deprimerende maand,je wilt weer onbezorgd zijn en je voelen als voor je ziek werd en dat kan niet meer,speciaal voor jou een link naar dit prachtige liedje dat mij altijd troost:

    liefs katie

  5. Lieve Desirée,
    Wat bijzonder om je gevoel op deze manier te kunnen verwoorden.
    Wat ontzettend naar om je zo te moeten voelen.
    Ik gun je van harte dat je veel schouders tegenkomt waarop je even kunt uitrusten, uithuilen en op verhaal kunt komen.
    Liefs, Jeanne.

  6. Lieve Dees, ik hou je stevig vast, in gedachten. Dappere, strijdlustige Amazone, er is ook (misschien nog wel meer?)moed voor nodig om af en toe pas op de plaats te maken en die gevoelens binnen te laten komen. Liefs, Mar

  7. was niet een reactie van amazone Mar hoor. Want dat ben ik nu !!!
    Ik ben dus de Mar die je gesproken hebt met pinkwomanweekend.
    Maar prachtig je gevoelens verwoord. Zo waar, loop tegen de zelfde gevoelens aan namelijk.
    Sommige emoties zijn zo moeilijk uit te leggen aan je zelf laat staan aan een ander.

    En wat een mooie weblog.
    Kom je zo af en toe hier bezoeken oke.
    Lieve groet van de enige echte amazone Mar

  8. Dag Dees.

    Ik las gisteren je overpeizing en de tekst laat mij niet echt los. Ik herken veel van je gevoelens en gedachten, ik heb vaak hetzelfde gedacht.
    Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je veel en vaak vast gehouden zult worden.

    Liefs, Marion.

  9. Weer heel mooi verwoord lieve Dees.
    Mijn gedachten gaan deze maand alsmaar terug naar 2003, en ik jou en andere meiden via obgyn leerde kennen. Al mijn angsten en klachten, jullie waren zo lief, helemaal toen begin 2004 bleek dat het foute boel was. Ik heb die kilo’s niet, juist andersom. Rende toen ook door wat niet lukte, nou dat weet je wel.
    Mijn lijf wil maar niet wat m’n hoofd wil, het blijft zooo moeilijk jaaa… weg baan, altijd maar thuis en nog niet de helft lukt van domme huishoudplannetjes. Ik heb enorm respect hoe jij ’t allemaal rooit, doe een pasje terug als dat nodig is, en dat IS nodig hoor..

    Liefs
    Ellen

  10. Hartverscheurend!!!
    Wou dat ik aan je vragen kon voldoen!
    Ursula
    P.S. Ligt hier je nieuwe carriere in?
    En dan met muziek van Robert eronder?

Geef een reactie

