Kanker is k*t maar ik ontmoet wél leuke vrouwen

Afgelopen weken ontmoette ik bij verschillende gelegenheden lotgenotes en elke keer dacht ik: “Wat zijn ze leuk, die borstkankerlotgenotes !!! ” Kiest borstkanker alleen maar leuke vrouwen uit? Word je leuk als je borstkanker gehad hebt? Ben je boeiend als je borstkanker hebt gehad én je besluit om daarom anderen te ontmoeten? Ik weet het antwoord niet, maar leuk zijn ze wel.

Afgelopen weekend was ik één van de gelukkigen die mocht gaan deelnemen aan het Pink Woman Weekend (georganiseerd door Stichting Angels Found), samen met mijn kankervriendinnetjes Mandy, Marloes, Carla, Linda, Jessica en Diana. We waren met zo’n 50 vrouwen uitgenodigd in het Newlifestyleresort in het Duitse Zweifall. Rob en Sibyl, de eigenaren, ontvingen ons met een heleboel vrijwilligers. Rob en Sibyl weten als geen ander hoe kanker je leven op zijn kop zet, want Rob heeft zelf leukemie overleefd. In het TV-programma Ik vertrek is te zien wat hun beweegredenen waren om dit bijzondere hotel te starten.

Alle lof voor deze lieve mensen en voor alle vrijwilligers, want we hebben het fantastisch gehad. Zoveel bijzondere vrouwen ontmoet, zoveel bijzondere verhalen gehoord…. Hoogtepunt was zeker het onverwachte bezoek dat er kwam op zaterdagavond. Vijf dames van het Amazonetheater Je borst of je leven hadden in Maastricht een voorstelling gegeven en besloten ‘even’ door te rijden om ons te trakteren op een spontaan optreden. Eindelijk kon ik eens zien welke koppies er hoorden bij mijn Amazone-vriendinnetjes. Het was emotioneel, het was heftig, het was om je helemaal rot te lachen. Er staan nog een paar optredens gepland en het is absoluut een aanrader om er naartoe te gaan.

 

De_overpeinzing_5Ons clubje had het initiatief genomen om een beeld, gemaakt door Mandy’s zus, Thea van Kessel, aan te bieden. Het beeld heet ‘De overpeinzing, omdat er na kanker nog genoeg is om over na te denken.

Het voelde voor mij erg goed om weer even aandacht te besteden aan het deel Kankerpatiënt in mij, om weer even te voelen wat me is overkomen en hoe dat mijn leven op zijn kop heeft gezet, om er om te huilen en daar dan weer van bij te komen. Moe reed ik naar huis, zo vol van emoties dat elke cel in mijn lijf het voelde.

Het is waar. Kanker is k*t, maar ik ontmoet wél leuke vrouwen…

P.s. Wil je iets doen voor het goede doel? De vierdaagse lopen met sponsoring? De Marathon van New York rennen? Whatever…. Steun de Stichting Angels Found.

Wil je Rob en Sibyl steunen om hun droom te kunnen verwezenlijken? Plan dan bij hen een vergadering of een ‘op-de-hei’-sessie voor je bedrijf of instelling, zie de Folder van New Life Style Resort. Je kunt ook zelf een weekend plannen op deze locatie en daarmee betaal je mee aan de vakantie van iemand die kanker heeft (gehad).

Geef een reactie

