Serieuze shit en leip oog

Bij deze een kort verslagje:

Ik had mijn gedachten geblokkeerd en dus geen zenuwen gevoeld, maar toen we de auto geparkeerd hadden en naar binnen liepen, kreeg ik het echt zwaar te pakken. Ik kreeg een operatiehemd aan en mocht in een bed gaan liggen wachten. “Jeetje” dacht ik “Ik dacht dat ik voor een ingreepje kwam, maar dit is serieuze shit…”

Na ongeveer drie kwartier werd ik opgehaald en naar de OK gereden. Daar zag ik een verpleegkundige die ooit bij het fertiliteitsteam had gewerkt. Ze had mijn naam al herkend en vroeg zich af of ik het echt was. Ja dus. Ze wist niet van mijn ziektegeschiedenis, dus daar schrok ze wel van. Het voelde prettig dat ze bij me was bij de ingreep. Ik heb heel hard in haar duim geknepen.

De ingreep duurde hartstikke kort. De huid werd verdoofd en toen werd er een naald ingebracht. Dat voelde vervelend. Ik voelde het duwen en trekken, maar verdoving bij de tandarts vind ik erger.

Meteen na de ingreep kreeg ik het syndroom van Horner; een hangend oog, mijn oog werd bloeddoorlopen en mijn pupil werd heel klein. In het artikel staat dit beschreven en het is het bewijs dat de blokkade op de juiste plek zit. Langzaamaan werd de rechterhelft van mijn gezicht warmer. Ik zag er hartstikke leip uit. Gelukkig mocht ik al snel naar huis.

Ik dacht in eerste instantie dat ik al meteen minder opvliegers had, maar waarschijnlijk was de wens de vader van de gedachte, want later kreeg ik er toch een paar. Bij thuiskomst ben ik gaan strijken want dat is de ultieme opvlieger-trigger. Ik had niet de ene na de andere, maar… teveel om 100% overtuigd te zijn.

In het artikel stond dat het hangende oog na 8 uur weg zou zijn en…. ja hoor. Zes uur na de ingreep gingen we eten en voelde ik dat het optrok. Na acht uur was het weg. Nu is het afwachten of de opvliegers echt afnemen. Dat moet met een paar weken duidelijk zijn. De eerste twee weken ging het aantal opvliegers van gemiddeld 80 naar gemiddeld 50 en na drie weken gemiddeld 8 opvliegers in de week. Ook het slapen ging na 3 weken een stuk beter. Ik ben ongeduldig, maar ik moet echt even afwachten. Ik hoop van harte dat het werkt.

9 Reacties op “Serieuze shit en leip oog

  1. Dees ik duim voor je dat het helpt.
    Wist je van te voren dat je dat leipe oog zou kunnen krijgen.
    Best een beetje eng.
    Fijn dat het weer weg is want zonder ben je toch echt veel knapper. ;-))

    Gr Rona

  2. Zo heej! Spannend allemaal… Dees het proefkonijn! Als het dan maar werkt hè! Ik hoop het voor je!
    Nog maar 8 opvliegers tegenover 80…. zou mooi zijn!
    Ik duim voor je!

    Groetjes Anja!

  3. Dees, wat zou het heerlijk zijn als je hierdoor van je opvliegers af zou komen! En dan weer lekker slapen, dan ziet de wereld er toch ook weer heel anders uit. Het is je zo gegund, we duimen dus nog even dapper door!

  4. Oeps Dees, was een paar dagen niet op je logje geweest en lees hier een “typisch Dees voortvarend en direct erachteraan en actie zsm” bericht! Wauw zeg, als dit toch mag helpen!
    Schrik echt van het aantal opvliegers hoor, wist niet dat het zó erg was.
    Oogje al bijgetrokken?? Nu dus “even” geduld hebben grinnik!

    Liefs
    Ellen

  5. He Dees,

    Ben zo benieuwd hoe het gaat de komende tijd! Betrapte me erop dat ik weliswaar niet zo heel veel last heb van de opvliegers, maar de laatste dagen ze wel meer opvielen en ik dacht ‘he er is dus wel iets aan te doen’. Elke opvlieger blijft terrible, ook al is ie niet vreselijk heftig. Het zit gewoon altijd in de weg. Hopelijk wordt het voor jou beter! Ik houd je log in de gaten.

    Groet!

    Stef

  6. Hoi Dees.

    Ik bezoek met een grote regelmaat je weblog en herken je problemen. Ik hoop van harte dat het je gaat helpen en dat de opvliegers hanteerbaar zullen worden, ik duim voor je.

    Groetjes,Marion

  7. He die Dees,
    maandag heel hard voor je geduimd en schrok me net een hoedje op je site. Maar gelukkig zijn het maar tijdelijke bijwerkingen. Hoop uit de grond van mijn hart dat het je de gehoopte verluchting geeft. Denk veel aan je! U

  8. Ha Dees, wel een voordeel dat je het medische wereldje kent en die termen je iets zeggen anders denk ik niet, samen met onze niet zeuren maar doen mentaliteit, dat iemand anders er aan begonnen was. veel sterkte en succes! liefs Daan

  9. Dag Desiree, maandag ga ik samen met Mandy voor het hangende oog, ik hoop toch zo dat het helpt. Bedankt dat ik door jou misschien straks af ben van minimaal 20 opvliegers per dag en slapeloze nachten. Groetjes Andrea (vriendin Mandy)

Geef een reactie

