Balsem voor mijn ziel

Een tijd geleden vertelde een dokter mij over een patiënt van hem, die elke week een bos bloemen bracht naar het graf van zijn vrouw. We vonden eigenlijk allebei dat dat een beetje zonde was van die bloemen. Het deed me denken aan een verhaal dat ik net daarvoor gelezen had. Ik vertelde hem dat en beloofde het hem toe te sturen. Zo gezegd, zo gedaan. Het ging om het volgende verhaal.

Het cadeautje

Van Bennett Cerf komt dit aandoenlijke verhaal dat zich afspeelde in een bus die over een achterafweggetje in het zuiden van de Verenigde Staten voorthobbelde.

Op één van de stoelen zat een spichtig oud mannetje met een verse bos bloemen op schoot. Aan de andere kant van het gangpad zat een meisje dat onafgebroken naar de bloemen zat te staren. Toen de man op zijn plaats van bestemming was aangekomen, legde hij in een opwelling de bloemen op de schoot van het meisje. ‘Ik heb gemerkt dat u de bloemen erg mooi vindt’, verklaarde hij, ‘ik denk dat mijn vrouw ook zou willen dat ik ze aan u gaf. Ik zal haar vertellen dat ik dat gedaan heb.’ Het meisje bedankte hem voor de bloemen en zag, toen ze de oude man nakeek, dat hij een klein kerkhof opliep.

Uit het boek Balsem voor de Ziel van Jack Canfield & Mark Victor Hansen.

Ik kreeg nog een mailtje van de dokter dat hij het aan zijn patiënt gestuurd had.

Nu kreeg ik net een telefoontje, half acht ’s avonds, van diezelfde dokter. Zijn patiënt had vandaag een afspraak bij hem en…. had een bloemenbon meegebracht…. voor mij….

Geweldig. Ik straal ervan. Cadeautje. Bloemen van een onbekende meneer. Met liefde ontvangen. Ik denk wel dat zijn vrouw het goed gevonden zou hebben. Balsem voor mijn ziel.

5 Reacties op “Balsem voor mijn ziel

  1. Dit maakt het leven nou zo leuk.

    gr. Diane

  2. Wat een spontane, lieve verassing!!! Echt balsem voor je ziel! Ik neem aan dat hij het verhaal begrepen heeft!

    Groetjes!

  3. Wouw, fantastisch.
    Deze man voelt vast op afstand dat er met liefde aan hem gedacht wordt. Als je uitgestraald bent straal je nog ruim een week als je naar hen mag kijken.

  4. Oh wat is dit ontroerend lief!

    Ellen

  5. Wat mooi !!!
    Hier kan ik nou om huilen, zo mooi…

Geef een reactie

