De laatste…

Al een paar dagen stond ik met een opgezwollen hoofd op. Natuurlijk dacht ik aan hersenmetastasen, maar gelukkig bedacht ik me dat het ook wel eens te maken kon hebben met een naderende verkoudheid. Ik ging vandaag naar kantoor, had daar een afspraak, maar naarmate de tijd vorderde kreeg ik meer en meer hoofdpijn. Het werd barstende hoofdpijn en ik besloot mijn afspraken af te zeggen en naar huis te gaan. Ik werd er verdrietig van. Ik heb geen zin in hoofdpijn, geen zin in gezeur. Ik wil gewoon gezond zijn en mijn leven leven.

Thuis waren Isis en Robert lief voor me. Ik kroop in bed. Naar een paar uurtjes slapen en sukkelen, hoorde ik de deurbel. Robert maakte open. Ik gilde nog: “Wie was dat?” Maar hij antwoordde niet en ik sukkelde verder.

Lang bleef ik niet meer liggen. Ik ben nieuwsgierig geboren en met de jaren is dat niet afgenomen, eerder toegenomen.

 Beneden zag ik wie er aangebeld had. Het was de bloemist geweest, die een prachtige bos bloemen had gebracht. Van wie krijg ik nou bloemen? Precies op deze dag dat ik me niet zo lekker voel?

Ik keek op het kaartje: “De laatste… Gefeliciteerd, van Linda, Carla en Mandy”

Morgen mijn laatste Herceptin en mijn lieve lotgenootjes, mijn kankervriendinnen, hebben er aan gedacht en weten wat het voor me betekent. Meiden, jullie zijn geweldig, bedankt !!!

We hebben elkaar een belofte gedaan. We gaan samen oud worden. We zijn al weer dik anderhalf jaar na diagnose. Anderhalf jaar verder de toekomst in. We zijn goed op weg !!!

6 Reacties op “De laatste…

  1. Zonnebloemen, mooi!
    Gefeliciteerd met je laatste Dees! Eindelijk meid! Wauw! Eindelijk klaar! Top!
    Kus, Diana

  2. Mooi Dees…. vandaag dus de laatste??
    Dat heb je dan ook weer gehad….
    Lief trouwes hoor…. die bloemen van je vriendinnen!

    Groetjes en beterschap met je koutje!

  3. Lieve Desirée,
    Als het overwinnen van kanker iets te maken heeft met een sterke wil, dan heb jij hem overwonnen.
    Ik denk echter Рnet zoals jij Рdat het overleven van kanker te maken heeft met geluk en dat wens ik jou van harte toe, Desir̩e, en ook Robert en Isis.
    Ik hoop dat jullie toekomst er rooskleurig uit gaat zien en dat de afgelopen anderhalf jaar daardoor overschaduwd zullen worden.

    Schattig hoor, dat kapsel van Isis. Vorige week knipte bij mij in de klas een jongetje ook een stuk van zijn haar af. Zijn interpretatie: “Ik ging met mijn hand langs mijn hoofd en het haar viel er zomaar af”.

    Desirée, tot over twee weken en het allerbeste toegewenst, Jeanne.

  4. Ik kom de afgelopen week zomaar (wel op zoek naar een bepaalde log..bepaald onderwerp) op jouw log terecht. Meer dan toeval waarschijnlijk. Heb je verhaal gelezen. Inderdaad..de wereld ineens 180 graden (of meer) omgedraaid. Jeetje meiss, ik wens je heel veel sterkte, en ik ga je log volgen hoor.

    Fijn weekend,
    Erica

  5. Ik kom je een kusseflus brengen.
    Liefs, Petra(Amazone forum)

Geef een reactie

