Hoe een engeltje hip werd…

Afgelopen donderdag kreeg ik mijn 17e infuus met Herceptin. De op één na laatste….. Robert en Isis gingen mee naar het ziekenhuis. Onderweg riep Isis een paar keer dat ze haar schoenen uit deed. Dat zijn we wel gewend, dus daar reageerden we niet echt op. Tja, toen we eenmaal in de parkeergarage stonden, hadden we daar wel spijt van. Wat bleek? Haar ene schoen was nergens te vinden. Had ze uitgedaan net voordat ze in de auto stapte. Die lag dus nog gewoon op straat, voor ons huis.

Ik het ziekenhuis in, Robert en Isis terug naar huis. De schoen lag inderdaad nog gewoon op straat en intussen was er ook een bui in gevallen. Een uurtje later kwamen Isis (met andere schoenen) en Robert de zaal op waar ik zat. Isis had een flesje Fristi en een koekje gekregen van papa en die kwam ze heerlijk bij me oppeuzelen. Ondertussen zat ze uitgebreid te kletsen.

Na afloop gingen we naar het park Sonsbeek. Het is het park waar we zo vaak gewandeld hebben toen Isis baby was, toen we daar nog in de buurt woonden en kanker nog een scheldwoord was en een ziekte leek van oude mensen….

Er was een prachtige beeldententoonstelling. We hebben lekker rondgewandeld en uiteindelijk zijn we bij het watermuseum op het terrasje gaan zitten. Er is buiten een waterspeelplaats waar Isis al snel aan het spelen ging. We hebben prachtige foto’s gemaakt. Isis ziet er zo schattig uit, een engeltje met haar gouden lokjes…

Herceptin_17_isis_en_dees2_6 Sonsbeek_isis_en_dees_5

Sonsbeek_isis_en_dees_water2_2

Nou, aan die gouden lokjes is vandaag een eind gekomen. Ze vond blijkbaar dat haar pony voor haar ogen hing en…. in een onbewaakt ogenblik, heeft ze er de schaar in gezet. Weg pony. Ze had alle haartjes in een bakje in haar poppenhuis gelegd. Ik werd eerst wel een beetje pissig en Robert, die op het lawaai afkwam, was ook wel boos, maar uiteindelijk moest ik zo lachen dat ik er bijna in stikte.

We zijn meteen de stad in gegaan om te kijken of er nog een kapster te vinden was, maar alle kapsalons waren al dicht. Toen hebben we toch maar onze Jolien gebeld en die helpt ons uit de brand en komt morgen kijken wat ze van het kapsel van Isis kan maken. Zal wel een jong, vrouwelijk en hip kapsel worden.

 

Isis_korte_pony_4 Bakje_haar_3

Isis_korte_pony2

De mensen zullen wel denken: “Dat die moeder nou zo nodig hip moet doen met zo’n kort kapsel, tot daar aan toe, maar dat ze dat dat kind ook aan doet, dat gaat toch wel heel erg ver.” Ze moesten eens weten…

6 Reacties op “Hoe een engeltje hip werd…

  1. Wat een bijzondere dag hebben jullie gehad! En wat een prachtige dochter heb je, heerlijk eigenwijs….;)

    Bedankt voor je hart onder de riem op mijn weblog, kon m vandaag wel even gebruiken…vind het zo moeilijk om te accepteren dat hoe hard ik ook knok, ik het toch uiteindelijk niet kan winnen. Pfff.. *#$*&^#-&ziekte. Ik duim trouwens voor je dat het experiment slaagt vwb je opvliegers, zou wel heel fijn zijn als je daar van af was zeg!

  2. Ohhh, die Isis!!! Wat een bengeltje!!! Haar haren afgeknipt…

    Enne… korte haren bij kleine kids… je wilt niet weten hoevaak ik al de schaar in het haar van Anne heb willen zetten als we weer eens oorlog hebben over klitten en staartjes…
    Ik zou dus nóóit denken wat heeft dat arme kind een kort kapsel… ik zou eerder denken: da’s handig, zou dat Anne ook staan??
    Whahahahaha!!!

    Groetjes!!

  3. Ha Dees, na lange afwezigheid la France lees en zie ik je meisje…schatje /Armelle kwam ook met schaar en stukken haar aanlopen in de vakantie… ongeveer soortgelijke reactie maar ze wil dus echt niet naar de kapper dus ze deed het zelf! Hier vlot het, nog drie weken.Ik hou je op hoogte, en mail je via andere adres nog. Liefs Tineke

  4. GAAF, wat een mooie hippe look! ze dacht natuurlijk mamma hip, ik ook! En god wat lijkt ze op jou. En dan bedoel ik niet alleen het eigenwijze, maar ook uiterlijk! Ik moet bekennen dat ik ook ooit mijn haren heb geknipt als kleuter en verstopt achter het bed, en de volgende ochtend kreeg mijn grote broer op zijn kop 😉

    Lieve Dees, sterkte met alles en liefs, (misschien wel even uit het oog maar zeker nog in mijn hart!) Fré

  5. Op de derde foto lijkt Isis te denken: “Uh…vind je het echt grappig? Dus je bent niet boos? Snap hier niets van.”

    Ik vind het niet eens erg staan…. Is hip hoor, korte pony.

  6. Ik las boeiend uw blog! Ik moest lachen bij het artikel over uw dochter die de schaar in haar haar heeft gezet! So me! Ik deed mijn haar vroeger ook altijd “langer”knippen! Verder lijkt het me een heel lieve schat! Ik wens u verder veel succes met uw blog! Tot snel Lieve groet Karin!

Geef een reactie

