Throwing Copper oftewel gooien met koper

Ik heb mijn haar vorig weekend ‘koperkleurig’ geverfd. Koperkleurig is eigenlijk gewoon behoorlijk rood. Eerst was het een kleur die ze ‘mahonie’ noemen. Dat is wat donkerder rood. Door de vakantie, het chloor en de zon was dat oranje geworden. Ik vond dat eigenlijk wel leuk, maarja, ik kreeg alweer uitgroei en moest dus bijverven. Zongebleekt-mahonie-dat-oranje-is-geworden, die kleur hadden ze natuurlijk niet, dus moest ik een alternatief vinden.

Nu ben ik een echte stier. Als ik iets heb dat ik goed vind, voel ik nooit meer de behoefte om te veranderen. Ik verander in principe nooit de inrichting van mijn kamer. Ik luister in de auto altijd naar hetzelfde radiostation en in onze Starlet luister ik altijd naar een cassettebandje (jaja, het is een oude auto) met muziek van Live (ja, Hilde, van jou gekregen !!!). De muziek is door het gekraak voor anderen nauwelijks meer te herkennen, maar ik ken elke klank, elke uithaal, dus neurie ik vrolijk met de muziek mee, al jarenlang, rit na rit. Ik eet altijd boterhammen met kaas. En ik koop mijn kleding van dezelfde merken bij dezelfde winkels en ik ben altijd op zoek naar een nieuwe variant op de broek die me zoooo lekker zit. Hetzelfde maar dan anders dus.

Mijn haarkleur veranderen, van donkerrood naar fel rood, dat is voor mij een reuzestap. Daarvan ga ik twijfelen, enorm twijfelen. Ik heb bij de haarverven staan wikken en wegen. Uiteindelijk riep ik de hulp in van een juffrouw, die me verbaasd aankeek over zoveel getwijfel. Deze stier heeft een steuntje in de rug nodig, als ze van rood naar roder gaat. Zo simpel is dat. Vol spanning ging ik thuis aan de slag en was tevreden over het resultaat.

Nu kwam afgelopen donderdag ook nog onze kapster, Jolien. Hoe ik het wilde hebben? Geen idee, doe maar wat… Ik heb niet gekozen voor dit korte haar, dus ik heb er ook geen mening over, als het maar jong, vrouwelijk en hip is…. Jolien ging aan de slag. De koperkleurige plukjes vlogen alle kanten op. Ik had geen spiegel, dus ik had geen idee hoe het zou worden. Robert, Isis en mijn moeder zaten om me heen en riepen om beurten dat het goed was.

Voila het resultaat.

 

 

Img_5090_7

Vers gekapt en gestyld door Jolien. Jong, hip en vrouwelijk. Wie had dat nou ooit gedacht? Deze stier die zo’n 10 jaar een halflang, peper-en-zoutkleurig kapsel heeft gehad. En nu elke zes weken een andere coupe en ook nog met een andere kleur. Gelukkig hebben we meteen deze foto gemaakt, want je raadt het al. De volgende ochtend stond het recht overeind en kreeg ik het met geen mogelijkheid meer in model.

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen en ik moet zeggen, een stuk minder hip dan de eerste avond, maar het resultaat mag er zijn.

Gelukkig blijven andere dingen bij het oude, gewoon boterhammen met kaas en een krakerige Live in de Starlet.

Our love is like water
pinned down and abused
for being strange

Our love is no other
than me alone
for me all day
Our love is like water
Angels
pinned down and abused

All over you, all over me
the sun, the fields, the sky
I’ve often tried to hold the sea
the sun, the fields, the tide
Pay me now, lay me down

(All over you- Live- van het album Throwing Copper)

8 Reacties op “Throwing Copper oftewel gooien met koper

  1. Wauw, Dees, wat een gave foto! Ik vond je er in het echie ook zo goed uitzien! Dat korte haar staat je supergoed. Niet meer veranderen!!!!
    Kusssss

  2. ook dit kapsel en kleur vind ik je heel mooi staan.
    henriette

  3. Hallo Dees,
    Welcome to the club of the real bulls!!! Je bent alleen nog maar een echtere stier geworden! Mij ooit langer dan 6 weken met dezelfde coupe en/of kleur gezien? geweldig tegen de verveling van het in de spiegel kijken en levert leuke reacties op (vooral bij de mensen die je niet vaak ziet)………kun je het nog eens overdoen……..;-)
    groetjes van Hanneke
    PS staat je geweldig!

  4. Kheb je gevonden hoor….. kuXXie

    Tinus

    Oja je ziet er goe uit….. gnagna

  5. Haha, wat heerlijk om te lezen dat je op deze manier toch een aantal boogschutter-achtige, avontuurlijke trekjes krijgt in de dagelijkse stier-routine. Je ziet er prachtig uit! En je schrijft het weer geweldig op.
    Liefs,
    Mar

  6. wat een mooi kapsel meid en de kleur trouwens ook ik moet ook nog weer kleuren maar wacht tot eind september dan hebben veel verjaardagen dan maar weer kastanje bruin

    xxx annemarie

  7. mmm, krijg ook zin in rood. Zou dat staan met krullen, hihi. Voorlopig nog maar gewoon bruin!
    Maar jou staat het top meid!
    Liefs Diaan

  8. Hoi Dees, hartstikke leuk je nieuwe coupe en kleurtje!

    Ik vond je metafoor van de blaffende hond weer zooo treffend.. Zeker als je van lotjes hoort die weer gebeten zijn.
    Eén van mijn mailvriendinnen gaat ook niet goed na bijna 5 jaar (…!), dat hakt er in ons clupje hard in zucht.
    Da’s de reden dat ik de laatste tijd niet zo vaak reageer op je log. Naast de angst en zorgen om haar (ze wordt weer geopereerd en moet haar hele tong missen, lees kan nooit meer praten) hijgt die hond weer in de nek en gaan de gedachten op de loop.

    Liefs
    Ellen

Geef een reactie

